MSN + XP= super traag??!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascal1234

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2001
Berichten
176
Hoi,

Ik heb een computer met Windows XP Professional. Het systeem werkte altijd perfect, maar sinds kort heb ik problemen met MSN.

Wanneer ik aant MSNen ben dan heb ik vaak dat de hele computer hangt, ik kan dan nix meer aan klikken wel nog met de muis bewegen, maar toetsaanslagen worden ook niet meer geregistreerd en na ongeveer 5sec werkt ie weer gewoon. Als ik bij systeemmonitor kijk dan is steeds tijdens die "hangers" dat het processorgebruik opspringt naar de 30-50%. Dit gebeurt alleen bij het gebruik van MSN. (alle andere programma's lopen helemaal soepel)

Voorzover ik weet heb ik niets nieuws geinstalleerd. Het probleem is gewoon spontaan gekomen. Nu wilde ik dus MSN verwijderen en hem opnieuw installeren, maar ik kan nergens iets vinden om MSN te verwijderen.



Systeem: P4 2,4Ghz met 512Mb intern.


Mzzls,
Pascal
 
Hallo,

Ik ben ook erg benieuwd naar de oplossing want dit heb ik dus ook. PC loopt verder perfect alleen MSN doet raar.
 
He Pascal1234,

Het probleem heb ik bij Windows Messenger. Lijkt sprekend op MSN messenger maar is wel anders. Ik heb nu MSN 5 geïnstalleerd en heb het probleem nu niet meer. Hopelijk werkt dit bij jou ook.
 
Ja inderdaad bij mij heeft dat ook geholpen.

Ik begrijp alleen niet zo goed hoe het kan, heeft Windows XP, 1 standaard messenger ingebakken en is de MSN 5 een andere?


Mzzls,
Pascal1234
 
Ja in XP zit standaard windows messenger. Ik dacht eerst dat het gewoon MSN was maar dat is dus niet zo.
 
Windows messenger is hetzelfde als zeg maar MSN 6.0

Ze hebben alleen de naam verandert.

Er is overgens een update in SP 1 en op WIndows update waarmee jullie probleem ook verholpen zou zijn.
 
Ik heb windows XP met SP1 er bij in. Het probleem blijft dus met SP1.
 
Ja alle updates op vier na. Maar in die vier zit het em niet :p .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan