msn / youtube virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorisNL

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2008
Hallo,

Afgelopen woensdag startte ik mijn laptop op en zoals gewoonlijk opende msn-messenger zich direct. Ik kreeg echter meteen een bericht van een bekend contactpersoon met de text: wow etc etc. met daarachter een link naar een youtubefilmpje. Omdat deze persoon bekend was bij mij had ik op de link gedrukt.

Zonder dat ik het eigenlijk door had werd kreeg ik een mededeling dat ik het volgende bestand moest installeren: ehSched.exe. Zonder er eigenlijk bij na te denken had ik het bestandje geïnstalleerd. Nadat het bestand was geïnstalleerd kreeg ik van een ander contactpersoon te horen dat ik haar een virus had gestuurd. Later hoorde ik dat er nog meer mensen een msnbericht van mij hadden ontvangen zonder dat ik hier zelf een bijdrage aan had geleverd. Ik kon vanaf dat moment zelf geen berichten meer versturen, omdat ik simpelweg geen conversatie kon openen. Nadat de computer was opgestart kon ik dit weer wel. Wel krijg ik nu nog steeds iedere keer de melding dat ik ehSched.exe moet uitvoeren of annuleren.

Ik heb meteen McAfee laten draaien alsook windows defender, maar beide programma's gaven aan dat mijn computer goed beveiligd was. Hierna heb ik voor de zekerheid op advies van een kennis ook nog spywareblaster geïnstalleerd, maar die geeft ook niets ongewoons aan.

Ik ben echt een leek op het beveiligingsgebied van de computer, maar is mijn laptop nu geïnfecteerd?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr,

jorisNL

Dit virus is inderdaad een virus...
op mijn msn lijst zie ik ook mensen die hier last van hebben
als je eventueel een systeem herstel heb zou ik deze doen tot aan de datum voordat je de link aan klikte!

ik ga kijken naar eventuele oplossing

Ja, een goed voorbeeld van een MSN virus. Het stuur zichzelf door in gesprekken naar andere gebruikers (met teksten als "is this you on youtube?", "is this really a photo of you?" en een link) die nietsvermoedend op het bestandje klikken. Zonder het te weten krijg je dan een virus binnen dat zich ook via jou gaat verspreiden.

Je kunt het nog proberen met een online-virusscanner, zoals die van Kaspersky of Trendmicro.

maak anders een hijack en plaats het op hijack.nl

Ik heb nu alvast een systeemherstel gedaan.

En nu ga ik een log plaatsen.

als je al systeemherstel gedaan hebt.
is het waarschijnlijk niet nodig om ook nog een log te plaatsen!
want waarschijnlijk is daardoor het virus ook weer weg:thumb:

oke laat je het ons nog weten of er iets verkeerds in stond of dergelijke?:eek:

Hoi,

Ik heb net reactie gehad op mijn blog en het zag er allemaal goed uit.

Dus ik denk dat systeemherstel toch heeft geholpen.

Allemaal bedankt voor jullie hulp.

Gr,

Joris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan