msn7.0 nu veilig ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nikita70

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
hallo,

Ik wil graag msn 7.0 installeren, maar heb er een paar vragen over:

1) is hij nu veilig en goed? Ik lees namelijk dat er nog wel eens wat problemen mee zijn.
2) Heeft iemand een link voor me waar ik hem kan downloaden?
3) moet ik mijn oude msn (ik dacht 6.2, weet niet zeker) er eerst afhalen? Zo ja hoe?
zo nee: hoe kan dat? Zit ik dan niet met twee msn's straks?

Ik ben nogal een leek op computergebied, hopelijk kan iemand mijn vragen beantwoorden.

groeten Nikita

Ik lees ook wel eens iets over beta-versies? Wat zijn dat?

En hoe zit het met extra bij-installeren , ik hoorde ook dat je na de installatie nog voor extra icoontjes of zo extra moest installeren, hoe werkt dat?

gr. Nikita

Hier zijn de antwoorden op je vragen:
1. Msn 7.0 is veilig genoeg. De problemen zijn meer met aanmelden. Als dit niet lukt is het volgende waarschijnlijk de oplossing:

Open trigger poort 7001 met een bereik van UDP poorten 6000-6500 in je router en firewall.
Hoe je deze poorten moet openen verschilt per firewall/router.
Voor de router kan je naar -->*deze site*<-- gaan en je type router opzoeken.

2. Downloaden kan via http://messenger.msn.nl/

3. Deze moet er inderdaad eerst af. Dit doe je op de volgende manier ervan uitgaande dat je windows xp hebt. Ga naar software (start->configuratiescherm->software). Zoek msn op in de lijst en verwijder deze.
Ga nu naar je harde schijf en verwijder indien aanwezig de mappen van msn. Nu kun je msn 7.0 installeren.

Als je problemen tegenkomt post je die in dit topic en ga ik proberen ze op te lossen.

Succes

EDIT:

Die beta-versies zijn verleden tijd. Dit waren test versies.
Van die extra dingen hoef je niets te installeren. Ze zitten of bij msn 7.0 en anders kan je ze appart downloaden. Ligt eraan welke je bedoeld.

Laatst bewerkt:
Alvast bedankt voor je antwoord. Alleen dat zwart gedrukte snap ik echt niet. Ik heb een norton firewall, weet je daar iets van?

En hoe verwijder ik van mijn harde schijf aanwezige mappen van msn?

Ik ben echt heel onhandig en onzeker met mijn pc, kan je het stap voor stap uitleggen?

groetjes Nikita

Ik weet het niet precies bij norton maar als het goed is moet je het programma msn toegang geven.

Die mappen op de harde schijf kan je verwijderen via: start->deze computer->[harde schijf]->msn messenger (dit is de map die je moet verwijderen. Doe dit pas na het verwijderen van msn.

harde schijf is de letter van de schijf waar msn op is geïnstalleerd. Vaak is dit C of D.

Bij software staat ook messenger plus, moet ik die ook verwijderen?
Die gebruik ik namelijk niet...
groeten Ellen

Geplaatst door Nikita70
hallo,

Ik wil graag msn 7.0 installeren, maar heb er een paar vragen over:
1) is hij nu veilig en goed? Ik lees namelijk dat er nog wel eens wat problemen mee zijn.
Ja, wat is veilig. Zorg er in elk geval voor dat je pc goed beveiligd is. Msn 7.0. werkt bij mij naar tevredenheid.
Geplaatst door Nikita70

2) Heeft iemand een link voor me waar ik hem kan downloaden?
http://messenger.msn.com
Geplaatst door Nikita70

3) moet ik mijn oude msn (ik dacht 6.2, weet niet zeker) er eerst afhalen? Zo ja hoe?
zo nee: hoe kan dat? Zit ik dan niet met twee msn's straks?
Dat hoeft niet en je zit niet met 2 msn's.

EDIT: Ik zie dat @rve123 je meer informatie verschaft dan mij. Volg zijn raadgevingen maar.

Dennis.

Laatst bewerkt:
Huh? Twee verschillende antwoorden....
Is het wel of niet beter eerst de oude eraf te halen?

groeten Nikita.

Geplaatst door Nikita70
Huh? Twee verschillende antwoorden....
Is het wel of niet beter eerst de oude eraf te halen?

groeten Nikita.
Ik heb dat niet gedaan, maar je kunt het beter doen. Ik heb mijn bovenstaand bericht(bij EDIT) aangepast.

Dennis.

Msn plus ook verwijderen. Als je deze niet gebruikt hoef je deze ook niet meer te installeren.

Ik vertelde dat je eerst die andere moest verwijderen omdat het automatisch verwijderen soms nog wel is mis gaat.

Veilig? Jawel.. Zo veilig als de overige software van MS en MSN 6.2..

Practisch/leuk? Persoonlijk vind ik het BAGGER.. En je kan niet meer terug naar 6.2 (ivm een update die van de MSN servers is gehaald)..

Gelukkig kun je met de op internet verkrijgbare patches een hoop aanpassen.

Geplaatst door Nikita70
Hoezo vind je het BAGGER?

Buzzers, winks, avatars in hoofdlijst, avatars in aanmeldvensters en dan heb ik het nog niet over de systeemeisen..

Het is ook niet mijn favoriete versie. Idd allemaal veel te veel troep waar je niet op zit te wachten. Gelukkig kan je een hoop uitschakelen

MSN 7.0 is normaal in produktie genomen worden en de virusscan mag er geen problemen mee hebben.
Als er echt problemen mee waren zou het nooit in produktie genomen worden, succes er mee..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan