msnvirus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danique0603

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2006
Uhm ja ik hebme hier net geregistreerd omdat ik hulp nodig heb..dus sorry als ie in de verkeerde categorie staat of zo.
een paar uur terug kreeg ik een berichtje van iemand met wie ik aan het msnen was,, met: check en dan een link die er heel normaal uitziet.. Uhm ik zag er niks schadelijks in dus ik heb het aangeklikt.. meteen daarna ging alles mis.. Het meisje met wie ik aan het msnen was ging offline en daarna bleven die berichten met die links komen.. mijn msn sloot ook af . niks deed het meer normaal.. ik had van die nieuwe bureaublad icons die ik gelijk verwijderde maar die kwamen terug.. Opeens ging ik ook naar mensen uit mijn lijst dat bericht sturen:S:S en onderin de balk staan er nog meer 2 dingen , jeweet wel naast de tijd rechts onderin. terwijl er daar eerst kei veel stond.
Uiteindelijk had ik van iemand gehoord dat die hem gister ook had gehad en dat je msn moest verwijderen en dan een virusscan over je computer heen gooien. ik kreeg niet echt veel resultaat, en het ene geinfecteerde deel moest ik in vault ofzo zetten.. mja. ik start de pc opnieuw op en alles is anders. de achtergrond is weg en programma's doen raar of moeten opnieuw geinstalleerd worden?
als ik op internet klik gaat ie niet aan maar ik kan internet wel openen op zon @home dingetje. ik kan vrijwel niks goed openen.. nja volgens mij heb ik best wel een vaag verhaal getypt.. ik snap er zelf ook niks van.. :S en ik wou net 2 x een programma downloaden om te scannen en dat deed ie niet:S
weet iemand wat er aan de hand is en hoe het op te lossen is?

Uhm ja ik hebme hier net geregistreerd omdat ik hulp nodig heb..dus sorry als ie in de verkeerde categorie staat of zo.
een paar uur terug kreeg ik een berichtje van iemand met wie ik aan het msnen was,, met: check en dan een link die er heel normaal uitziet.. Uhm ik zag er niks schadelijks in dus ik heb het aangeklikt.. meteen daarna ging alles mis.. Het meisje met wie ik aan het msnen was ging offline en daarna bleven die berichten met die links komen.. mijn msn sloot ook af . niks deed het meer normaal.. ik had van die nieuwe bureaublad icons die ik gelijk verwijderde maar die kwamen terug.. Opeens ging ik ook naar mensen uit mijn lijst dat bericht sturen:S:S en onderin de balk staan er nog meer 2 dingen , jeweet wel naast de tijd rechts onderin. terwijl er daar eerst kei veel stond.
Uiteindelijk had ik van iemand gehoord dat die hem gister ook had gehad en dat je msn moest verwijderen en dan een virusscan over je computer heen gooien. ik kreeg niet echt veel resultaat, en het ene geinfecteerde deel moest ik in vault ofzo zetten.. mja. ik start de pc opnieuw op en alles is anders. de achtergrond is weg en programma's doen raar of moeten opnieuw geinstalleerd worden?
als ik op internet klik gaat ie niet aan maar ik kan internet wel openen op zon @home dingetje. ik kan vrijwel niks goed openen.. nja volgens mij heb ik best wel een vaag verhaal getypt.. ik snap er zelf ook niks van.. :S en ik wou net 2 x een programma downloaden om te scannen en dat deed ie niet:S
weet iemand wat er aan de hand is en hoe het op te lossen is?

als je xp hebt zou je eens kunnen proberen om je systeem te herstellen via een herstelpunt wat eerder gemaakt is.
had je trouwens geen virusscanner op je pc dan?

Ik heb windows xp. en ik heb dat systeemherstel al geprobeerd.. eerst naar een herstelpunt van 1 december, en het bleef hetzelfde. en toen naar eentje van 18 november ofzo en het blijft ook hetzelfde. ik heb vandaag dat virus gekregen . weetikwel zeker daarvoor deed alles het. en ja ik heb een avg free edition ding. maar dan zegt ie virus detected. ( nu doet ie dat niet meer dat deed ie continu voordat ik msn verwijderde) en dan kon je het negeren, details bekijken of hem naar vault zetten.. dus naar vault zetten..:O ik heb er echt de ballen verstand van hoor

Welkom op Helpmij.:)

De MSN zelf is geïnfecteerd, deze moet verwijderd worden. Daarna met AVG scannen, zorg dat deze de laatste update heeft.

dat heb ik allemaal al gedaan...
maar anders laatmaar. ik denk niet dat het nog goed komt:(

uhm ja misschien weet ik het..
bij documenten enzo stonden straks vann die nieuwe bestanden die waarschijnlijkk aan dat virus verbonden zijn ,, wat ik eigenlijk wel zeker weet.
er was ook ntuser een DAT-bestand.. en dat probeerde ik ook de hele tijd te deleten en dat lukte niet.. na weer opnieuw opgestart te hebben enzo, is dat bestand nu weg..
en daarom is alles zo anders op de computer nu denk ik..
ikwist eerst niet wat dat was en nu well.,
Is er een manier om die terug te krijgen? Ik dacht, misschien zit ie nog in de prullebak ofzo maar die krijg ik dus niet geopend als ik er op klik :S

Als ik logisch denk:

1) Systeemherstel naar de tijd, voor dat je dat bestand hebt verwijderd ( dat DAT bestand )

2) MSN verwijderen via Configscherm --> Software

3) AVG Anti-Spyware en dan een Complete system scan draaien.
En evt. nog scannen met je eigen virusscanner of online bij bijv. Housecall

4) Als alles schoon is, MSN opnieuw installeren.

firewall uitgeschakeld

ik heb hetzelfde probleem.
Ik klikte op de msn van mijn dochter en klikte hier ook wat aan.
Daarna gaf AVG elk moment een virus
MSN messenger er af gehaald.
Het probleem is echter dat mijn Windows firewall vanaf dat moment is uitgeschakeld en ik deze niet meer kan inschakelen.
Ook niet na het verwijderen en opnieuw opstarten van de pc.
Ik krijg steeds de melding dat de firewall door een onbekende oorzaak niet kan worden ingeschakeld.
heeft iemand hier een oplossing voor?
alvast dank voor de reactie

groet pleun

Soms helpt het om SP2 opnieuw te installeren, waar de Windows Firewall zit in gebakken.

Al uitgebreid gescand op andere troep?

msn

ja ik heb Hitman pro er op losgelaten.
Toen ik mijn pc een half jaar geleden kocht zat er al SP2 op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan