msoe.dll ontbreekt bij opstarten outlook express

Status
Niet open voor verdere reacties.

studiobart

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2003
hallo, ik heb onlangs men windows xp opnieuw geinstalleerd, en als ik nu men outlook express start, dan verschijnt de boodschap: " Kan outlook express niet starten omdat msoe.dll niet kan worden geladen"!
Maar ik heb wel volgende foutmeldingen gekregen terwijl ik met men setup van windows xp bezig was:
1) Fout tijdens het laden van c:/windows/System32/initcomm.dll
niet geinstalleerd of beschadigd
2) Fout tijdens het laden van c:/Program files/Outlook express/msoe.dll
3) Fout tijdens het laden van c:/Program files/Common files/System/wab32.dll

Ik heb reeds zoekwerk gedaan naar die msoe.dll, heb reeds enkele oplossingen gezien,oa:
* sfc /scannow heb ik reeds gedaan met de xp cd erin, maar helpt niets
* heb reeds de dll file msoe gedownload en in de mappen System 32 en Outlook express
geplaatst maar helpt ook niet.
Dus ik geraak er echt niet meer aan uit?
Weet hier nog iemand een oplossing? graag in detail als et kan...
btw: die andere fouten (initcomm.dll en wab32.dll), hebben die daar ook iets mee te maken of niet?

Dank bij voorbaat

[...]btw: die andere fouten (initcomm.dll en wab32.dll), hebben die daar ook iets mee te maken of niet?

Dank bij voorbaat

Van initcomm.dll weet ik niet zoveel, sterker nog: die staat niet eens op mijn systeem (!), maar Wab32.dll heeft te maken met het Windows Adres Boek, wat de namen en e-mail adressen van je contactpersonen bevat, die o.a. door Outlook Express wordt gebruikt.

Beste lijkt me, van iemand met een werkende XP de 2 bestanden wab32.dll en msoe.dll naar de juiste plaats op jouw computer te kopieren, en dan te kijken of je het probleem als volgt kunt oplossen:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
regsvr32 "c:\Program files\Outlook express\msoe.dll"
regsvr32 "c:\Program files\Common files\System\wab32.dll"
exit

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb eerst die twee bestandjes van internet gedownload en in de juiste map geplaatst,
als ik dat dan in regsvr32 intyp, dan zegt hij dat de module niet kan worden geladen!

andere oplossingen?

thxs

Let erop, dat de dubbele aanhalingstekens in de gegeven opdrachten er echt bijhoren!!! Anders loopt het vast op de spaties in de padnamen naar de bestanden. Indien je die dubbelle aanhalingstekens niet erbij had getypt, doe dat dan deze keer wel.

En natuurlijk zijn er nog andere oplossingen: Herinstallatie van Outlook Express.

Als u dezelfde versie van Outlook Express opnieuw wilt installeren gaat u als volgt te werk:
1. Meld u aan als beheerder, klik op Start en klik op Uitvoeren.
2. Typ Regedit.exe in het vak Openen en klik op OK.
3. Zoek de deze subsleutel in het register: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{44BBA840-CC51-11CF-AAFA-00AA00B6015C}, klik met de rechtermuisknop op de waarde IsInstalled (REG_DWORD) en klik op Wijzigen.
4. Wijzig de waarde van 1 in 0 en klik op OK.
5. Sluit de Register-editor af en installeer Internet Explorer via de website van Microsoft (IE en Outlook Express zijn in hetzelfde installatiepakket).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan