Msoe.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvc007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jun 2005
Berichten
4
Kan outlook Expres niet meer openen sinds enkele dagen, ik krijg 2 meldingen:

"Kan Outlook Express niet starten de toepassing kan outlook berichtenarchief niet openen. De computer heeft onvoldoende geheugen of schijf is vol. Neem contact op met Microsoft Helpdesk voor verdere ondersteuning (0X800C012E,5)"

na klikken op OK volgende foutmelding:

"Kan Outlook Express niet starten omdat MSOE.DLL niet kan worden geinitialiseerd. Outlook Express is mogelijk niet juist geïnstalleerd."

Geheugen en schijf zijn meer dan optimaal dus dat probleem is uit te sluiten.
De MSOE.DLL bestaat wel degelijk, en heb ik de file ook reeds vervangen maar dat geeft geen oplossing.
Prg IEFIX laten lopen maar ook zonder resultaat.
Na FAQ gelezen te hebben op de Microsoft site, heb ik de service pack 2 van WinXP gedeïnstalleerd en terug opnieuw geïnstalleerd maar ook dat helpt me niet verder.
Wat kan ik nog doen buiten XP terug instaleren?

Thanks, Jan
 
Welkom op Helpmij

Je hoeft xp niet opnieuw te installeren hoor :D . Je zou ook een systeemherstel naar een paar dagen geleden kunnen doen en kijken of hij dan nog wel goed werkt.

Ik heb dit ook nog gevonden als oplossing bij jouw foutcode:

Outlook Express *.dbx mail files are set to read only. Click Start, point to Find, then click on Files or Folders, In the Named box, type "*.dbx", in the Look In, C drive, then Find Now / Right click each *.dbx file, click Properties & clear the Read Only check box. Click Apply, then Close. Note the *.dbx files should only have Archive checked

Bron: http://www.domainscape.co.uk/technical_faq/outlookexpress_errormessages.htm

Komt er dus op neer dat je bij de dbx files het read-only vinkje weg moet halen en het archive-vinkje moet laten staan.
 
Laatst bewerkt:
Thanks Tanja,

je tip was goud waard, systeemherstel had ik reeds zelf uitgevoerd, maar zonder resultaat.
Je zoekaktie op het internet echter was bingo, mijn bestand was inderdaad enkel lezen ingeschakeld, hoe dat is kunnen gebeuren begrijp ik niet maar,mijn Outlook Express werkt terug normaal en dat is wat telt.
Nogmaals bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan