MSSBSSR-Module

Status
Niet open voor verdere reacties.

meijer89

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2007
Hallo,

Ik heb een windows smallbusiness 2003 server staan die elke morgen rond 04:27 uur een foutmelding geeft.
Er is een fout opgetreden in de MSSBSSSR/module.

Gebruikers kunnen dan niet meer inloggen en de server moet eerst geherstart worden.
dan werkt alles zoals het hoort maar na verloop van tijd komt dus weer die melding.

als ik bij de handtekening van de fout kijk krijg ik het volgede:

EventType : InPageError P1 : c0000185 P2 : 00000003
Technische gegevens:
C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\WERa362.dir00\mssbsssr.exe.mdmp
C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\WERa362.dir00\appcompat.txt

Kan iemand mij helpen.
als er meer gegevens nodig zijn dan heb ik die.

ik hoor graag, alsvast bedankt.

mssbsssr.exe is het proces dat (periodiek) (performance- en logging)gegevens over de server verzamelt.

Met je melding kunnen we zo niet zo heel veel, omdat er geen direct (logisch) verband te vinden is tussen de werking van mssbsssr.exe en het niet kunnen aanmelden op het domein:
a. Is het CPU-gebruik 's morgens heel hoog en zo ja, welke procesnaam is daarvoor verantwoordelijk?
b. Staan de relevante services nog gestart 's morgens? [Denk bijv. aan Netlogon, Workstation, Server, DNS, DHCP etc.]
c. Heeft het draaien van backups iets te maken met het vastlopen van mssbsssr.exe? Bijv. blokkade van de database waarin de gegevens worden opgeslagen door mssbsssr.exe?
d. Heeft (geschedulede scans van) anti-virus iets te maken met mssbsssr.exe? (Bijv. vergeten om diverse databases + bijbehorende log bestanden uit te sluiten van scannen/real-time protection etc.?)

Tijs.

PS: hier staat een vergelijkbare melding, ook na 04:00 's nachts m.b.t. mssbsssr.exe.
Wellicht helpen de tips die daar staan, maar ik blijf ook achter mijn vorige posting staan m.b.t. het verder onderzoeken van het probleem ipv. direct te springen naar een (mogelijke) oplossingsmethode.
PS2: hier staat een andere oplossingmethode, incl. het evt. herinstalleren van de Monitoring service.
PS3: Ook het installeren van Service Packs in de onjuiste volgorde (of half-gelukt) kan een reden zijn waarom het misloopt.

Tijs.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga de opties proberen.
zal laten weten wat eruit komt.

alvast bedankt!

Ik heb gisteravond het volgende gedaan en vanmorgen gecontroleerd.:

gisteravond:
- backup uitgeschakeld.
- alle niet microsoft services uitgeschakeld.

vanmorgen:
- alle services draaien nog.
- CPU/Geheugen gebruik is minimaal
- er draaien geen scheduled scans.
- installatie van service packs of iets dergelijks is niet aan de orde.

vanmorgen stond er wel een I/O toepassings fout met foutcodes op het scherm.
deze zal ik morgenvroeg plaatsen, misschien kunnen jullie daar iets mee.

Lijkt erop dat het nu goed gaat met aanmelden.

Krijg dus alleen nog onderstaande melding rond 5 uur smorgerns.

mssbsssr.exe toepassingsfout

De instructie op 0x7c8231110 verwijst naar geheugen op 0x02960000. De benodigde gegevens zijn niet in het gehuegen geplaatst vanwege een I/O-foutstatus van 0xc0000185.

Klik op OK als u het programma wilt beindigen.
Klik op Annuleren als u fouten in het programma wilt opsporen.

Kan iemand hier nog wat mee?

Kun je in de Monitoring optie van het SBS2003 beheer-tooltje wel resultaten zien? Indien niet (je krijgt een foutmelding), dan zou ik die Monitoring optie in SBS2003 opnieuw installeren, incl. een nieuwe database om het in op te slaan.

Tijs.

De server logt wel alles netjes. krijg hier geen foutmelding op.

in de log staat wel hetvolgende:

VssAdmin: Kan een schaduwkopie niet maken: Het opgegeven volume is niet gevonden of het is geen lokaal volume. Opdrachtregel: 'C:\WINDOWS\system32\vssadmin.exe Create Shadow /AutoRetry=5 /For=\\?\Volume{c6136473-9211-11dc-ab26-806e6f6e6963}\'.

Bron Gebeurtenis-id Laatste treffer Totaal aantal gebeurtenissen
Application Error 1000 13-9-2012 4:56 1
Vastgelopen toepassing: mssbsssr.exe, versie: 5.2.2893.0, vastgelopen module: kernel32.dll, versie: 5.2.3790.4480, vastgelopen op: 0x00023110.

Bron Gebeurtenis-id Laatste treffer Totaal aantal gebeurtenissen
Application Error 1005 13-9-2012 4:56 1
De toegang tot het bestand C:\WINDOWS\system32\LogFiles\W3SVC1\ex120828.log is vanwege een van de volgende redenen geweigerd:
er is een probleem met de netwerkverbinding, de schijf waarop het bestand is opgeslagen of de stuurprogramma's voor opslag die op deze computer zijn geïnstalleerd, of de schijf ontbreekt. Het programma ex120828.log is vanwege de volgende fout door Windows afgesloten.
Programma: ex120828.log
Bestand: C:\WINDOWS\system32\LogFiles\W3SVC1\ex120828.log
De foutwaarde wordt weergegeven in de sectie Aanvullende gegevens.
Aanbevolen handeling
1. Probeer het bestand opnieuw te openen.
Deze situatie is mogelijk een tijdelijk probleem dat mogelijk wordt opgelost wanneer het programma
opnieuw wordt uitgevoerd.
2.
Als de toegang tot het bestand nog steeds wordt geweigerd en
- het bestand bevindt zich op een netwerkserver, moet de netwerkadministrator controleren of er geen probleem is met het netwerk en of er een verbinding met de server kan worden gemaakt.
- het bestand bevindt zich op een verwisselbare schijf, bijvoorbeeld een diskette of een cd-rom, moet worden gecontroleerd of de schijf juist in het station is geplaatst.
3. Controleer en repareer het bestandssysteem met behulp van CHKDSK. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ CMD en klik vervolgens op OK. Typ CHKDSK /F op de opdrachtregel en druk op ENTER.
4. Zet het bestand terug van een back-up als het probleem blijft bestaan.
5. Bepaal of andere bestanden op dezelfde schijf kunnen worden geopend. De schijf is mogelijk beschadigd als de bestanden niet kunnen worden geopend. Neem als dit een vaste schijf betreft voor verdere ondersteuning contact op met de systeembeheerder of de leverancier van de hardware op.
Aanvullende gegevens
Foutwaarde: C0000185
Schijftype: 3

Ik zie dus (alles bij elkaar gevat) i/o errors en bestandstoegangsproblemen.
Zie wat er staat, m.b.t. chkdsk in je vorige posting.
Voer dat uit: Start -> Uitvoeren -> chkdsk c: /f /r
Er wordt gevraagd om het bij de volgende herstart uit te voeren. Bevestig dat.
Bij de volgende herstart wordt de scan (+ reparatie) dan uitgevoerd. Doe die herstart op een moment dat het niemand/niets (ver-)stoort.
Let op: Dit kan lang duren (afhankelijk van de snelheid en grootte van de harde schijf), omdat er ook gecheckt wordt op bad clusters etc.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan