Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geplaatst door gast0225
Enne, over valkuilen gesproken (zelfs iemand die van zichzelf vindt dat 'ie van installeren wel een heel klein beetje verstand heeft![]()
-ene Pasja..........- is 2 maanden geleden in een heel enge valkuil gelazerd.
Voor degenen die meelezen misschien handig om te lezen (en om zich een beroerte om domme Pasja te kunnen lachen)
Ik wilde op mijn systeem een 2e XP zetten op een lege partitie. Zo gezegd, zo gedaan: de CD van XP gepakt en geinstalleerd op een vrije partitie. Na exact 42 minuten had ik een perfect draaiend dualbootsysteem met 2x XP. En toen de valkuil waar ik in donderde........
de CD van XP die ik had was uit 2002. Ik moest dus nog even bij Microsoft de nodige updates gaan ophalen. Ik ging dus online met mijn zojuist geinstalleerde XP versie en binnen de 1 seconde werd ik getroffen door talloze virussen.......... ZONDER DAT IK MAAR EEN SITE HAD BEZOCHT !!!!!! IK WAS ALLEEN OP WEG NAAR W-W-W MICROSOFT COM. Ik ontdekte die virussen dus pas veeeeel later............... !!!
Ooorzaak? Ik had eerst Servicepack 2 moeten installeren alvorens het W-W-W op te gaan. Er blijken namelijk virussen (Trojans) op het W-W-W rond te zwerven die "loeren" naar systemen die online komen en waarop nog geen beveilingspatches zijn geinstalleerd. Zelfs het simpel online komen (dus nog geen site bezoeken) is dan al voldoende om getroffen te worden.
Tel daarbij op dat dezelfde domme gebruiker ook nog zijn antivirusprogje niet had geinstalleerd en het feest is compleet.
Ik hoor iemand al denken: "Wat een l*l", waarom het W W W op zonder antivrusprogje te installeren ? Antwoord : heel simpel, omdat die l*l na het online gaan alleen maar eerst de Windows updates wilde gaan binnentrekken bij Microsoft en dus helemaal niet van plan was om te gaan surfen. M.a.w. het risico van virussen binnenhalen was er dus niet -dacht ik !!!-
Mijn 2e handeling zou dan ook zijn geweest het installeren van het antivirusprogje. Ik had dit weloverwogen als 2e actie gepland (na de Windows updates) omdat ik er vanuit ging dat Windows zo'n gigantische partij aan patches / updates zou moeten gaan verwerken, dat het mij handiger leek om het antivrusprogje niet met al die nieuwe informatie te "belasten".
Moraal van dit verhaal : bij een nieuwe installatie van Windows GEEN gebruik maken van een oude XP CD maar van een recente, dan wel zorgen dat alle beveiligingspatches reeds op de hardisk staan. (Maar dan wel binnengehaald met een goed beveiligde Windowsversie) of gewoon de SP2 CD gratis bij Microsoft aanvragen, maar never en nooit online gaan met een wat oudere versie van XP. [/QUOTE
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=206053
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.