.mswmm bestand omzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mveenstra

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jun 2009
Hallo,

Wellicht een simpele vraag...:confused:

Ik heb in Windows movie maker een filmpje gemaakt. Deze wil ik nu op een DVD+R branden, zodat we ook op TV de film kunnen zien. Het is nu dus een .mswmm bestand. wat moet ik doen om deze goed op een DVD te krijgen? Ik wil hiervoor het programma Windows DVD maker gebruiken, maar ik heb ook CD burner XP op de pc staan.

Kan iemand mij tips geven?

Alvast bedankt!! :D

je zult eerst met windows movie maker het filmpje moeten "Publiceren" (ben engelse versies gewend.

In de lijst aan de linkerkant van WMM heb je de optie "Publish to" met wat opties eronder. kies daarin "this computer" en je komt in een wizard om er een avi/wmv en nog wwat andere formaten ervan te maken. kies hieruit degene die dvd maker aan kan (of gebruik in WMM gewoon publish to dvd)

je zult eerst met windows movie maker het filmpje moeten "Publiceren" (ben engelse versies gewend.

In de lijst aan de linkerkant van WMM heb je de optie "Publish to" met wat opties eronder. kies daarin "this computer" en je komt in een wizard om er een avi/wmv en nog wwat andere formaten ervan te maken. kies hieruit degene die dvd maker aan kan (of gebruik in WMM gewoon publish to dvd)

Bedankt voor de snelle reactie.
Bij publiceren heb ik de volgende mogelijkheden: publiceren in video's of openbare video's. Wat is hier het verschil tussen?
Daarna kan ik kiezen uit: 1.: Beste kwaliteit voor afspelen op pc (lijkt mij dus niet mijn keuze, omdat ik richting TV wil). 2: comprimeren naar..... of 3: meer instellingen. Daar krijg ik een hele lijst met keuzes zoals DV-AVI (PAL), Windows Media dvd-kwaliteit PAL... Ik heb geen idee, wat kan ik het beste kiezen?

Bedankt voor de snelle reactie.
Bij publiceren heb ik de volgende mogelijkheden: publiceren in video's of openbare video's. Wat is hier het verschil tussen?
Daarna kan ik kiezen uit: 1.: Beste kwaliteit voor afspelen op pc (lijkt mij dus niet mijn keuze, omdat ik richting TV wil). 2: comprimeren naar..... of 3: meer instellingen. Daar krijg ik een hele lijst met keuzes zoals DV-AVI (PAL), Windows Media dvd-kwaliteit PAL... Ik heb geen idee, wat kan ik het beste kiezen?

Ik heb voor optie 3 gekozen (DV-AVI (PAL), maar nu is het bestand van 1/2 uur 5.95 GB.... :( Hoe krijg ik deze kleiner? Of had ik toch een van de andere 2 moeten kiezen?

Kan iemand mij hiermee helpen?????

Ik weet echt niet hoe ik dit moet oplossen...:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan