MSX of commodore64 joystick op PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

zoomer

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2003
Berichten
148
Hallo,

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een converter waarmee ik de oude digitale joysticks (die je kan aansluiten op de MSX, commodore64, de amiga etc.) bijvoorbeeld de Suzo Arcade Joystick kan aansluiten op de PC. Overal loopt mijn zoektocht dood en ik vind die 'slappe' analoge PC-joysticks waardeloos.

Ik weet dat ca. 10 jaar geleden een apparaatje te koop was (zelfs bij bijv. de MAKRO) waar je je joy op kon aansluiten. Het apparaatje sloot je dan weer aan op de gamepoort van je pc. Ik baal er nog steeds van dat ik die toen niet heb aangeschaft.

Weet iemand of en waar ze nog te krijgen zijn?
 
Ik weet niet of er voor de joysticks die jij bedoeld nog converters zijn.
Zelf gebruik ik de gamepad van de Playstation 1 op m'n pc.
Ik heb hier voor een PSX to USB converter.
(USB Smart Joy de luxe)
 
Volgens mij is dit nog niet wat ik bedoel. Hier gaat het over de Xbox, PS of Gamecube, kortom nieuwe systemen...
 
Wow, zal dat 'm dan zijn? Bedankt voor de tip!

Enig idee waar die te verkrijgen is?
 
Hè jammer ik zie nu dat ook dit niet is wat is zoek. :(

Ze hebben het over de 15-pin ANALOG game port controllers.

Op onderstaande foto zie je ook duidelijk dat het om de conventionele pc-game-poort gaat:
RM-203.gif


De digitale arcade-joysticks die gebruikt worden voor de commodore-amiga/msx/commodore64 etc hebben dezelfde aansluiting als een seriele muis.
 
Hallo,

Ik ben nog steeds op zoek naar een converter waarmee ik de oude digitale joysticks (die je kan aansluiten op de MSX, commodore64, de amiga etc.) bijvoorbeeld de Suzo Arcade Joystick kan aansluiten op de PC. Overal loopt mijn zoektocht dood en ik vind die 'slappe' analoge PC-joysticks waardeloos.

Ik weet dat ca. 10 jaar geleden een apparaatje te koop was (zelfs bij bijv. de MAKRO) waar je je joy op kon aansluiten. Het apparaatje sloot je dan weer aan op de gamepoort van je pc. Ik baal er nog steeds van dat ik die toen niet heb aangeschaft.

Weet iemand of en waar ze nog te krijgen zijn?
 
Bedankt! Ik heb al meer informatie aangevraagd over de Catweasel
 
De kaart schijnt niet via DOS te werken :confused:

Was juist de bedoeling om alle oude dos-spellen en msx/commodore-spellen (jeugd-sentiment) via m'n dos-computer te draaien
:confused:
 
Heb je voor dos via dosbox (win98) (veel) hogere systeemeisen nodig dan voor direct ms-dos?
 
Wat vindt jij veel hoger, op een 486 DX2 66 met 64 mb intern geheugen zal het goed moeten kunnen draaien (liever natuurlijk hoger)
 
dan is 't geen probleem.

Bedankt voor jullie antwoorden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan