MTU in W2K 1500, echter bij testen 1400

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikbenrog

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Berichten
9
Als ik in het register kijk naar mijn MTU instellingen staat deze netjes op 1500(ik heb 2 netwerkkaartjes in de pc, en allebei staan ze op 1500).
Als ik echter via een DOS-prompt testje probeer te achterhalen wat mijn maximale MTU is, kom ik tot 1400(1372+28).

Ik heb het vermoeden dat dit aan mijn modem ligt(een Alcatel speed touch Home 350i).

Als ik mijn modem benader kan ik daar nergens een MTU waarde veranderen, ik heb het ook al gebropeerd met een tweak programma via DOS, maar dan moet ik een of ander admin password ingeven waar niet aan te komen is(krijg iedere keer een melding dat dat is beschermd).

Ik heb al DRTCP en TCPOptimizer geprobeerd, maar die veranderen volgens mij enkel de MTU in het register(en die staat al op 1500).

Ik heb die MTU 1500 waarde nodig om met X-box Live levels en dergelijke te kunnen downloaden.

Planet wil mij hierin niet verder helpen(baklappen).

Rogier
 
Planet wil mij hierin niet verder helpen(baklappen).
lol.
1: Planet zuigt, maar heeft perfecte ping ;)
2: Je leest PU

Waarom zou die MTU van 1500 of 1400 belangrijk moeten zijn voor X-Box live?

iig, probeer de kaarten een overhead te geven (als het kan, maar dit zegt mijn instinct), dus 1600+ ofzo

MTU veranderen kan ook niet op de Speedtouch, omdat die de onafhankelijke in de verbinding is. X-Box Live loopt via een X-Box (duh), mischien dus dat daar een netwerkkaart in steekt, met een andere config, dus zo'n overhead idee wat ik je meldde...
Maar goed dat zijn grabbelingen, waarvan ik denk dat dat het moet wezen. iig een apart probleem, suc6 ermee ;)
 
I will try

Hoi Flipull,

Ga maar ff proberen dat overheaden, heb jij daar zelf succes mee gehad?

Inderdaad ik lees af en toe de PU, maar dat baklappen gebruik ik al een jaartje of 10, meegekregen uit mijn geboortestreek(west Friesland), de PU is er pas later mee begonnen.

Ik kan op het moment wel gewoon Live spelen echter, bij sommige spellen kan/moet je dingen downloaden.
Als ik dat probeer dan krijg ik de melding van de X dat er geen verbinding mogelijk is.
Op enkele forums rond gekeken en daar komt iedere keer die MTU waarde naar boven als schuldige.

Het is niet mogelijk om in de X-box dingen te veranderen zoals MTU-waardes.

ROgier
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan