MTU waardes tegen Packet loss?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkOne

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2007
Berichten
8
Hallo,

Ik heb een Wireless Router (Sitecom WL-114) waarop ik meerdere pc's heb.
Zolang ik op een pc werk, heb ik vrijwel geen probleem met latency problemen -> geen packet loss. Wanneer ik echter 2 lap top's aanzet (die VPN gebruiken voor werk) zie ik dat er pakketjes verloren gaan (handig tooltje genaamd PRTG Traffic Grapher).

Nu heb ik Casema gebeld en zij vertelden dat de lijn in ieder geval goed is en verwezen me door naar Sitecom. Daar in gesprek met de helpdesk vertelde de beste man me dat dat niet aan de router ligt (ze hadden dat nog noiit gezien), maar het zou kunnen liggen aan de MTU waardes die standaard te hoog staan (wanneer je meerder pc's aansluit....router... maar goed).

Hij zou me een tooltje opsturen dat de MTU waardes met een druk op de knop goed zou zetten, echter geen mail. Iemand een idee wat dat tootlje kan zijn?

Groetjes,
Mark
 
de volgende link kanje een flink eind op weg helpen.
http://jthz.com/speed/

maar lees het wel aandachtig door
 
Hoi, ben ik weer. Ik durfde het toch niet aan met die MTU settings..

Heb een nieuwe router gekocht met 3 antenne's (Sitecom mimo-XR) en een nieuwe wireless kaart erin gezet ook met 3 antennes ;) (ook Mimo-XR). Space aliens :p

De connectie lijkt nu in ieder geval stukke sterker. De ping naar mijn router is nu nagenoeg nul met af en toe een piekje naar 600 of 1000. Ik weet het niet zeker maar ik denk dat dan af en toe de lift langskomt (liftschacht tussen mijn apartement en gangkast waar de router staat). Ik heb hier verder geen last van.

Ook in het spel wat ik altijd speel (World or Warcraft) is de latency overdag rond de 40-250) wat ok is. Nu heb ik alleen nog het probleem in het spel dat de "lag" tav de rondlopende spelers nog steeds wat laggy is af en toe.

Ik denk dat dat het probleem van de driver van Nvidia is of wellicht het feit dat ik het spel speel in 2560x1600. Wellicht iets voor een ander post :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan