Muis beweegt uit zichzelf over scherm en flipt totaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

NetGirl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2009
Hallo allemaal.

Ik heb een probleem met mijn muis. Telkens als ik hem aansluit, gaat hij gelijk flippen en beweegt uit zichzelf heel snel over het beeldscherm. Ik kan hem helemaal niet meer besturen.
Het maakt niet uit op welke computer in dit huis ik 'm aansluit, telkens weer hetzelfde verhaal. Heb hem schoongemaakt en al, op een andere ondergrond gezet, maar nee, niets helpt. Sterker nog, hij flipt zelfs als ik hem nergens op zet en gewoon in de lucht hou.

Het begon allemaal nadat ik 'm een keertje er opnieuw in had gestopt omdat hij af en toe bleef "haken" (iets met de driver, die viel om de haverklap voor een miliseconde uit, maar verder deed hij het wel gewoon). Sindsdien blijft hij flippen, ik kan hem niet temmen. Hij is zo goed als onbruikbaar geworden.
Ik weet zeker dat het geen virus of iets soortgelijk is, want op mijn gloednieuwe laptop die ik pas één keer heb gebruikt doet hij ook zo.

Het is een Logitech M-BT96a optische USB-muis met draad. Ik heb 'm al een tijdje, het kan zijn dat-ie gewoon oud is, maar vind het dan toch raar dat hij begon te flippen nadat ik 'm een keertje opnieuw in de pc had geplugd. En vind het ook raar dat hij op alle pc's in dit huis zo gek doet.

Heb ik misschien per ongeluk iets kapotgemaakt in mijn muis? Ik denk dat het in ieder geval niet zo verstandig was van mij om hem er opnieuw in te pluggen... Of ligt het toch aan iets anders? Ik weet het niet. Ik heb overal naar antwoorden gezocht maar ik kon niks vinden. Heeft het misschien nog steeds met de driver te maken? Ik snap er echt helemaal niks meer van.

Bij voorbaat dank.

je kan proberen het apparaatstuurprogramma opnieuw te installeren. Misschien helpt dat. Anders moet je een andere muis proberen of een nieuwe kopen.

groet, xp2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan