muis blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanshennissen

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2003
Van tijd tot tijd blijft de muis hangen. In het spel dat ik speel is het zeer hinderlijk. Maar nu is het me ook één keer overkomen tijdens het internetten.

Ik heb geen virusscanner actief.

Muis werkt niet op batterijen.
Het is een normale Microsoft-muis.
Ik gebruik hem al bijna twee jaar. De laatste 4 maanden heb ik wat problemen tijdens het spelen van een spel. Zal wel aan dat spel liggen, dacht ik. Totdat ik recentelijk ook bleef hangen zonder dat ik het spel speelde.

Is het een optische muis of eentje met een balletje? Als het een met een balletje is moet je ff schoonmaken. Als het eentje is zonder balletje weet ik het zo even niet.

de muis heeft een balletje.
als hij blijft hangen moet het systeem helemaal opnieuw opgestart worden.

en dan doet hij het weer? Virus? Spyware? Probeer eens drivers van je muis opnieuw te installeren, je weet maar nooit natuurlijk

ik heb een virusonderzoek via bovengenoemd site gedaan. Er werd geen virus gevonden.

Via XP heb ik de muis er eens uit gegooid. Bij het opnieuw opstarten wordt deze dan weer opnieuw geinstalleerd.

Spel opnieuw gespeeld. Blijf toch weer hangen.

Ik druk vervolgens op de windows toets, ga dan met de pijltjestoetst een plek naar boven, en laat de pc opnieuw opstarten. Na het opstarten werkt de muis weer, beter gezegd de cursor van de muis.

Het is uiteindelijk opgelost. Ik heb de programma's die automatisch opgestart worden met XP eruit gehaald.

Ik heb nu naast de gewone muis een optische draadloze muis ernaast.

Tijdens spelletjes blijft de muis niet nog een tijdje stilstaan. Of doet helemaal niets meer.

Iedereen bedankt voor de hulp. Het heeft me op het goede spoor gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan