Muis blijft laden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferrarirulez

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
Berichten
14
Hallo computerkenners,

Sinds gisteravond heb ik een probleem met mijn laptop.
Naast de muis blijft het blauwe rondje steeds draaien en knipperen.
Hij laadt 2 of 3 seconden, verdwijnt, komt weer terug etc etc.
Onderin de taakbalk lijkt af en toe iets opgestart te worden en dit verdwijnt ook weer in minder dan een seconde.
Het is helaas erg vervelend, want telkens als ik bijvoorbeeld een webadres wil intypen wordt wat ik getypt heb na 2 seconden volledig geselecteerd en verdwijnt al ik dus doortyp

Eerste wat ik geprobeerd heb is AVG een scan laten doen. Staat nl. op de laptop altijd aan. Scan gedaan, niks gevonden.
Daarna wat rondspeuren op internet. Heb ik malwarebytes en adwcleaner gedownload en laten scannen. Niks gevonden.

Daarna de laptop maar eens in veilige modus opgestart. Het laden bij de muis was toen verdwenen.
Weer AVG, Malwarebyte en adwcleaner laten scannen. Helaas weer zonder resultaat.

Het ook nog gekeken bij taakbeheer of ik daar rara programma's zie draaien, maar heb zelf niet echt iets kunnen ontdekken.

Ik ben eerlijk gezegd nu door mijn opties heen.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en wat ik er aan kan doen?

De laptop betret een HP envy dv7 geüpdatet naar Windows 10 in december 2015.
 
Type in het venster onder de Windowsknop msconfig, Enter en als MSconfig is geladen ga je naar het tabblad opstarten. Maak digitale foto's of een tweetal screendumpjes van de daar staande items (1,5 schermpje of zo)
Start Windows nu in de veilige modus en doe hetzelfde. In de veillge modus is de lijst met items korter. In één van de items die niet wordt opgestart zit je probleem. Laat even weten welke dat allemaal zijn, dan kunnen we verder naar de veroorzaker zoeken.
Dat kun je zelf natuurlijk ook al gaan doen, door in de normale Windows omgeving in MSconfig de verschillen in items uit te vinken, zodat de normale modus hetzelfde opstart als de veilige modus en dan vervolgens een aantal keren opnieuw op te starten waarbij je telkens 1 item dat uitgeschakeld is, weer inschakelt. Zo kom je erachter welke de boosdoener is.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je bericht.
Ga ik doen.
Opstarten in veilige modus lukt me wel.
Dit kun je instellen bij msconfig onder kopje opstarten (wil inderdaad niet meer met F8 volgens mij)
Zal het straks even doen en de screenshots ff hier neerzetten.
 
Sorry, ik vergiste mij, ik bedoelde het tabblad services van MSconfig. In de F8 modus staat daar bij 90% gestopt, in de normale modus niet.

Je kunt de mogelijkheid om de veilige modus normaal middels F8 te starten in Windwos 10 ook definitief mogelijk maken : Klik
 
Laatst bewerkt:
a. Wat voor muis is dat? Bedoel je de mousepad of een USB-muis?
b. Als het een USB-muis is, dan zou ik denken dat de USB-aansluiting op en af wordt in- en uitgeschakeld. Dat zou dan kunnen duiden op evt. een hardware probleem op het moederbord of slechte solderingen van de USB-poort. Je zou dus kunnen proberen of het op een andere USB-poort beter gaat.

Tijs.
 
Dan zou het zich in de veilige modus ook voor moeten doen en dat doet het niet.
 
msconfig.png

Bijgaand een screenshot wat standaard wordt opgestart(staat overigens niet meer in msconfig maar in taakbeheer)
 
Ehh, als jij op het Windows logo klikt (links onder) en je typt msconfig en vervolgens Enter je op het geleverde zoekresultaat, dan start het appje systeemconfiguratie en daar kun je naar de tab "services".

Wat je scr dump betreft. Da's een mooie, maar het gaat natuurlijk om de verschillen tussen de gestartte en / of gestopte services in 1. de normale Win modus EN 2. datgene wat er te zien is in de veilige modus. De verschillen tussen die 2, daar gaat het om. Stel dat er 7 verschillen zijn, dan weet je dat een van die 7 de boosdoener is.
 
Heb het anders opgelost.
Heb een herstelpunt van een week terug erop gezet.
Probleem is nu verholpen.
Het zit m in een service die opstarte, maar vraag met niet welke.
Is iig weer klaar.

Bedankt voor jullie hulp!:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan