muis/cursor schiet steeds naar boven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roeline

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2004
hallo,
ik heb sinds een paar weken een probleem met de muis/cursor. Ongewild schiet die naar boven tijdens het intypen van tekst, willekeurig in welk programma - ook hier.
ook heb ik de volgende problemen:
a. kan de pijltjestoets "naar boven" niet meer gebruiken en
b. bij het opstarten piept de computer, gedurende 1 minuut (scherm is nog zwart op cursor na) en start daarna gewoon op.

Het is een Windows XP laptop (updates van Windows zijn "bij")
Ik heb de hele boel opgeschoond qua spyware en virussen.

Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt,
Roeline
:rolleyes:

Heb je een USB Muis/toetsenbord ?? Of gebruik je die gewoon van de laptop zelf?

Soms kunnen muis drivers conflicteren met de touchpad op de laptop. Vaak is de touchpad uit te zetten. Volgens mij kan dat in het configuratiescherm, maar helemaal zeker weet ik dat niet. Heb even zo snel hier geen laptop bij de hand.

Probeer dus die touchpad uit te zetten als je losse muis gebruikt en kijk nog eens of je problemen hebt met de muis.

Succes,
Olav

muis probleem

Beste DarkZen en Olav,
ik heb een draadloze USB muis (Microsoft) en gebruik het toetsenbord van de laptop.

Het touchpad is met een druk op de knop uit te zetten, maar het probleem blijft... helaas. Het gaat dus om bewegingen van de muis en van de cursor die ongewild naar boven schieten.

Mocht je nog iets te binnen schieten, dan graag. Elke suggestie welkom.

Roeline

Bij draadloze muizen kan je normaal gesproken de frequentie van de draadloze verbinding veranderen. Heb je dat al eens geprobeerd?

Microsoft support (veranderen frequentie)
Microsoft support (problemen met Microsoft draadloze InteliMouse)
Succes,
Olav

paar vraagjes

externe muis werkt ook niet?
Voorheen werkte het wel goed?

bij sommige laptops kun je ook in de bios met de muiscursos heen en weer, werkt ie daar wel normaal?

De (externe) muis werkt prima, hij doet alles wat ik wil, maar daarna schiet hij (de cursor) vaak weer naar boven toe.

voorheen werkte deze muis wel goed, meer dan een half jaar.

enne.. sorry hoor, maar wat is de bios, en waar zit dat?

Olav, ik zal je tips proberen!

Roeline

bios f1 tijdens het opstarten

je kan eens proberen de "interne" muis een uit te zetten (disable)

en als je externe muis dan zonder problemen werkt

dan ishet je keyboard die kapot is waar de interne muis aanvast zit, als er geen garantie op zit kan je eens gaan zoeken naar een handleiding mbt het "reseaten" van je keyboard....

(herplaatsten van je keyboard)

wat voor laptop is het precies?

Hallo Tommy / Olav

Het is een Compaq Presario 2500
Gekocht op St.Maarten, dus Amerikaans type.
ik heb intussen een beetje spijt van de aankoop. gezien het klimaat hier (warm en vaak vochtig): niet zo goed voor electronica

Heb al jullie tips uitgeprobeerd, maar helaas geen stap verder gekomen. Denk nu inderdaad dat het een hardware (Toetsenbord) probleem is.

Ben op het moment de HP online helpdesk service aan het lastigvallen, ze doen ook analyse van je hardware op afstand, heb ik intussen begrepen.

We gaan door!
Roeline

Als er nog garantie op zit zou ik em gewoon laten repareren..., maar btewijfel of ze op St. Maarten een repair centre hebben....

Ik wil em ook wel komen repareren, maar dan moet je wel mijn vliegreis betalen.... Een beetje zon zou ik wel lekker vinden....

groeten uit Glasgow

ik vrees dat er niets anders op zit, dan reparatie, ik wil niet zelf aan het toetsenbord sleutelen.

Helaas, een vliegticket zit er niet in, ben geen superverdienende expat...

Roeline

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan