Muis doet het niet in XP?

• Onderwerp starter Onderwerp starter GIAP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GIAP

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2004
Hallo,

Omdat mijn eigen computer het niet meer doet heb ik een andere (oude) op de kop getikt waar 98 op staat. Nu heb ik mijn eigen originele harde schijf waar xp op staat ff overgezet en hij laadt prima, gaat gelijk ook alle hardware aanpassen, maar mijn muis doet het niet?

De cursor blijft staan waar die staat en de muis zelf is ok. Als ik de schijf met w98 terughang doet ie het gewoon. Via mn toetsenbord heb ik in in de xp versie bij configuratiescherm gekeken en daar staat bij muis idd niets ingevuld.

Iemand enig idee hoe ik weer aan het muizen kom?

Ik draai nu op een p3 met amerikaanse windows xp.

Alvast bedankt!

gr,

G.

Logisch. Plaats een gewone muis. start op, en installeer dan de drivers van uw muis. sluit af, hang uw muis er aan, en dan zou het wel moeten gaan

Geplaatst door GIAP
Nu heb ik mijn eigen originele harde schijf waar xp op staat ff overgezet en hij laadt prima, (...)
Dan heb je mazzel want dit is niet de manier om een besturingsysteem over te zetten.
Windows is ingesteld op de hardware van je andere systeem, dit kan nu voor conflicten zorgen op dit systeem.
Daar is het werken van de muis nu een goed voorbeeld van.
Indien je Windows XP op de nieuwe machine wilt hebben kun je het beste Windows opnieuw installeren zodat die alle hardware en drivers opnieuw pakt en niet opgescheept zit met de configuratie van het vorige systeem.

Minimaal zou ik proberen eerst die muis opnieuw te installeren. Het proberen waard. Zolang XP verder geen kuren heeft.
Maar mazzel is het wel :)

Mazzel?! voorheen werd ons op school geleerd ( skip) dat als sommige computers niet pakte , je het besturings-syteem op een computer zetten die dan wel laden.
Daarna schijf terug plaatsen en 9 van de 10 keer ging het goed.
Als ie alle hardware oppakt moet je natuurlijk niet steeds van schijf wisselen.

Ik had op me stage na paar weken een installatie op een schijf met windows xp erop met verschillende chipsets drivers. Was ideaal. Waren voor msi moederborden. 90 van de 100 keer deed ie het.

Maar als je toetsenbord het wel doet kan je toch de muis opnieuw installeren?

De meningen zijn verdeeld zie ik.
Dit is voor het eerst dat ik van mensen hoor dat het wèl op deze manier kan.
Leuk om te horen, toch blijf ik bij mijn standpunt.

Volgens mij werkt het al lang. GIAP niet meer gezien sedert zijn vraag :)

Geplaatst door Elisa
Volgens mij werkt het al lang. GIAP niet meer gezien sedert zijn vraag :)

Was het maar zo'n feest. Ik ben nu van de regen in de drup. :(

Ik heb XP opnieuw geinstalleerd, maar nu doet ook mijn keyboard het niet meer! :confused:

Wanneer ik opstart doet mijn keyboard het wel in de bios, laat ik hem verder laden gaan de lampjes op het keyboard branden tot en met het laadscherm van xp. Dan gaan de lampjes uit en kom ik in mijn bureaublad en zijn de lampjes uitgegaan en kan ik niets doen.

Ik begrijp er helemaal niets meer van...

gr,

G.

Laatst bewerkt:
Het is zowiezo vreemd. Normaal gesproken doet altijd een driver van Windows het.
Heb je wel de muis en toetsenbord software geinstalleerd?

Geplaatst door Elisa
Het is zowiezo vreemd. Normaal gesproken doet altijd een driver van Windows het.
Heb je wel de muis en toetsenbord software geinstalleerd?

Normaal gesproken doet ie dat vanzelf en hoef ik dat niet handmatig meer te doen toch? Ik heb geen losse muis en keyboard software volgens mij. In ieder geval nog nooit nodig gehad.

En in de bios doet ie het wel. Daarnaast heb ik geen idee hoe ik die erop moet krijgen als mn muis en keyboard het niet doen in windows...

Heeft er iemand een handige tip?

Laatst bewerkt:
In de Bios doet hij het met een standaard driver.

Pas als je Windows start komt jouw eigen muis in zicht.
Je kunt dus het beste even opnieuw installeren.
Nu maak je eigenlijk gebruik van de standaard muis en daarom misschien je problemen.

Het lijkt me handiger dat je de drivers opzoekt van je muis en toetsenbord op het internet.

Een voorbeeld: Als mijn Logitech toetsenbord uitvalt kan ik nog steeds typen maar de speciale functies onder de F toetsen vallen uit.

Geplaatst door Elisa
In de Bios doet hij het met een standaard driver.

Pas als je Windows start komt jouw eigen muis in zicht.
Je kunt dus het beste even opnieuw installeren.
Nu maak je eigenlijk gebruik van de standaard muis en daarom misschien je problemen.

Het lijkt me handiger dat je de drivers opzoekt van je muis en toetsenbord op het internet.

Een voorbeeld: Als mijn Logitech toetsenbord uitvalt kan ik nog steeds typen maar de speciale functies onder de F toetsen vallen uit.

Hoe installeren zonder toetsenbord en muis. Of moet ie helemaal opnieuw installeren.?

Als je usb muis inprikt. doet ie het dan wel?

Waar die muis standaard begint weet ik niet, maar wel voor Windows want dan kun je al de veilige modus in met gebruik van muis.
In het bios gebruik je alleen de toetsen van je toetsenbord. Komt de muis niet aan te pas.
Hoe installeren zonder toetsenbord en muis. Of moet ie helemaal opnieuw installeren.?
Het is gewoon simpelweg de muisdriver installeren.
Op dat moment gebruik je n.l. de standaard driver van Microsoft.
Als je usb muis inprikt. doet ie het dan wel?
Zo stomweg je muis en toetsenboord in je usb doen heeft geen zin. Dan doet ie het meestal pas na een keer opnieuw opstarten. Windows moet eerst de nieuwe hardware detecteren. Tenzij het programma dit anders regelt. Met Logitech doet de boel het zodra ik op connect klikt.

Jah maar hoe moet hij die driver installeren als zijn muis en keyboard het nie doen?

In de veilige modus werkt die muis en toetsenbord wel.
En dit moet zijn via de standaard driver.
Een muis en toetsenbord van b.v. Logitech zitten in de opstart (msconfig)
Hij moet dus installeren in de veilige modus.

Ik kom nu in zo'n afrondingsscherm van de xp installatie waar die vraagt of ik een wachtwoord wil instellen. Omdat mn muis en keyboard het niet doen kan ik daar niets mee. Wanneer ik in de veilige modus opstart komt ie weer in dat zelfde scherm.

Ik ga er weer 98 op zetten en de computer terugbrengen, want ik weet het niet meer. :mad::evil::mad:

Iedereen heel erg bedankt voor zijn/haar moeite in ieder geval!:thumb:

gr,

G.

Erg voor je! Misschien toch liever een Hollandse Windhoos? Voor hetzelfde geld combineert het niet. In ieder geval niet met je toetsenbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan