Muis doet het niet in XP?

• Onderwerp starter Onderwerp starter GIAP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Combineren, een keyboard/muis moet het toch gewoon doen? Ik heb verschillende keyboards en muizen geprobeerd. De usa versie die ik heb is een gehackte. Daarna heb ik nog de nl versie (legaal met licentie) geprobeerd, maar het heeft allemaal niet mogen baten. Die jongen van wie ik hem heb zei dat ie xp er niet op kreeg. Ik hoopte dat het in de boot sequence zou zitten maar nee. Ik denk dat het gewoon een gammele computer is.

Zo snel mogelijk vanaf komen dus. :D

Geplaatst door Elisa
Erg voor je! Misschien toch liever een Hollandse Windhoos? Voor hetzelfde geld combineert het niet. In ieder geval niet met je toetsenbord.

Balen de mensen in andere landen die zon zelfde toetsenbord hebben...

Of er 98 op zetten.
Heb je wel al je belangrijke drivers er op zitten?
Voor hetzelfde geld zit het daar in.
Chipset enz.

Met 98 loop ik steeds vast als wat dingen tegelijk of te snel doe, blauwe schermen enzo... Op mijn eigen oude systeem had ik dat niet zo snel.

Chipset? Ik heb er wel van gehoord maar weet echt niet wat dat exact is. Hoe kan ik zien hoe die nu staat en hoe wijzig ik dat evt?

Download EverestHome. Dit programma laat je haarfijn zien wat je in huis hebt. Aan de hand daarvan kun je naar updates gaan zoeken.

Geplaatst door GIAP
Denk je dat het met andere chipset oid wel lukt om met xp te draaien?

Zou wel te gek zijn.:cool:

Kan wel, enige nadeel is dat om die andere chipset dan een moederbord heen zit. Kortom, andere chipset is ander moederbord..

GIAP bedoelt een update van zijn huidige chipset.
Je zou het kunen proberen GIAP. Ik ben er vanavond laat pas weer. Succes!

Lijkt mij eerder een update van de chipset drivers dat ie bedoeld. Of wil ie een chipset los kopen bij msi of intel en zelf erop plaatsen?

Ik bedoel idd een update. Ik wil helemaal niks extra's uitgeven aan dit k@#! systeem.

Elisa,

Ik zal vast eea proberen, maar ik denk dat ik wat hulp
nodig zal hebben. Het is voor het eerst dat ik me hiermee bezig houd.

Ik laat straks mijn vorderingen weten.

gr,

G.

Ok heb mn chipset geupdated.

Misschien een domme vraag, maar als ik straks xp weer installeer, blijft mn chipset dan geupdated?

En nog wat;

AGP Controller:
AGP Version 1.00
AGP Status Disabled
AGP Aperture Size 64 MB
Supported AGP Speeds 1x, 2x
Fast-Write Not Supported
Side Band Addressing Supported, Disabled

Problems & Suggestions:
Problem AGP is disabled. This may cause performance penalty.

Is hij disabled omdat er niks in m'n agp slot zit of moet ik iets omzetten zodat ie enabled wordt?

Ik ga nu proberen de bios up te daten.

Laatst bewerkt:
hebdejuiste bios update maar het zag er eenbeetjecomplex uit (deread me file).

Ik ga er morgen mee verder.

Nou, AGP moet wel enabled staan lijkt me. Zeker omdat het problemen kan veroorzaken.
Daarvan moet je dus de driver installeren.
Klopt dus, dit las ik:

Logo-one02-21-2005, 08:16 PM
I downloaded EVEREST Home Edition.... Under MotherBoard - Chipset There was a Problem it says
- AGP Is Disabled. This may cause performance penalty ..... How do i Enable My AGP?

--------------------------------------------------------------------------------

INSTG8R02-21-2005, 08:52 PM
Install the appropriate chipset drivers eg VIA chipset=VIA4 in 1 (http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=2) Intel= Intel Chipset Install Utility (http://support.intel.com/support/chipsets/)

--------------------------------------------------------------------------------
Chipset en andere driver moet je na installatie weer opnieuw doen. Altijd weer.
Sla dus op een goede plek op.

Als je gaat flashen doe dan zoveel mogelijk stroom uit in je huis. Probeer vooral geen pieken te hebben van koelkast/freezer e.d.

Terwijl je bezig bent.......besef dat je ook je pc voorgoed kunt verzieken. Lees dus alles goed door en neem de tijd om iedere stap goed vooraf te lezen.

Sorry voor de late reactie. Ik had een verjaardag.

Laatst bewerkt:
Ik heb de BIOS geupdated, maar het is nog steeds dezelfde versie. Dus dat haalt ook niet veel uit.

Wat bedoel je met flashen?

Ik heb gisteren de nieuwe chipset geinstalleerd, kan ik ergens in de bios de agp enabled zetten?

Wat betreft de late reactie; dat geeft niks, je hebt toch ook een leven? Ik hoop dat het gezellig was!

gr,

G.

Als je je bios gaat updaten moet je op een vreemde manier, met zwarte schermpjes aan de gang. Ik heb het 1 keer gedaan dus veel kan ik me niet meer herinneren.
Wel dat het link is. Maar......soms moet het wel zoals in mijn geval.
Dit heet je bios flashen. Als je dus zoiets hebt gedaan als boven dan heb je geflashed.
Hoezo zelfde versie? Had je wel een ander nummer dan?

AGP moet je in het bios veranderen. Met opstarten goed opletten. Dan zie je wel welke toets je moet gebruiken.
Wees uiterst secuur. Je zit in het heilige der heiligen van je pc. 1 misstap en je hangt. Waar die AGP precies staat moet je zelf ontdekken. Ieder pc is weer anders ingedeeld.
Als je AGP ziet kun je wijzigen en daarna moet je op een toets voor save drukken.
'k Ben benieuwd.

Zwarte schermen, dat is toch ms dos? Ik moest wel via ms dos eea naar a: kopieren en via dat schijfje heeft ie toen de bios geupdate. Ik heb alleen van te voren niet gekeken welke versie ik had, maar het report van everest van gisteren geeft de zelfde versie aan. Het is ook wel een oude computer dus waarschijnlijk is die file in 2000 voor het laatst upgedate.

In de BIOS heb ik een scherm "Video Configuration", daarin de volgend evelden aangepast:

Palette snooping: van dis naar enabled
AGP aperture size op 64 mb laten staan
Default primary video adapter: van agp naar pci gezet, ik heb nl een pci videokaart.

AGP is nog steeds disabled volgens everest, heb geen idee hoe dit aan te krijgen.

Ik zag trouwens in de bios dat "plug en play os" op nee stond. Deze heb ik op ja gezet, wellicht pakt ie nu wel het keyboard en de muis in xp. Ik ga nu dus maar weer eens proberen xp er op te krijgen.

Laatst bewerkt:
Palette snooping: van dis naar enabled
AGP aperture size op 64 mb laten staan Default primary video adapter: van agp naar pci gezet, ik heb nl een pci videokaart.

:eek: Jij durft! Ik vrees wel dat je nu iemand nodig hebt die beter thuis is in de bios. Laten we hopen dat er nog mensen zijn die deze thread lezen.

:D :D Wie niet waagt blijft.... o, sorry, wie niet wint.

Wat je nu gedaan hebt zit wel goed heb ik het idee.
Dat AGP op disabled staat maakt niets uit want je geeft aan dat je een PCI kaartje gebruikt dus is dat alleen maar goed.
Palette snoop weet ik niet of dat ergens goed voor is, als je systeem wel kuren krijgt kan je deze instelling altijd nog weer terug zetten.

Voor de rest zijn er niet dusdanige instellingen veranderd dat het negatief functioneren van het systeem kan veroorzaken.
Misschien dat je in de BIOS nog iets tegen komt van "mouse of keyboard PS2 en/disabled", daar heb je misschien ook nog iets aan.

Het ligt er dus toch aan of je agp slot gevuld is of niet. Hoef ik daar ook niet meer achteraan. :D

Ik heb trouwens niet zomaar wat gewijzigd in de bios. In de meest rechtse kolom stond steeds een beknopte beschrijving van wat je kon wijzigen. Op basis daarvan heb ik mijn wijzigingen doorgevoerd. ;)

Ben nu bezig met xp te installeren en guess what...

Bij invoeren keyboard settings deed mijn muis het al. Gisteren deed ie het daar niet. Nu nog even wachten tot ie klaar is. Eens kijken of die het dan blijft doen want ik durf niet te vroeg te juichen.

Tatarataaaah!!!!!!!!

Hij doet het! XP draaiend en al...

Was het dus gewoon de plug en play switch op enabled zetten denk ik. Hahahaha!

Elisa, enorm bedankt voor je tijd en moeite, je krijgt van mij een dikke zoen! smack!!

gr,

G.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan