Muis doet NIETS, kinderen van slag :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
of hou je eigen muis en probeer eens met en adapter van ps/2 naar usb

Laatst bewerkt:
of hou je eigen muis en probeer eens met en adapter van ps/2 naar usb

Als ze zon ding heeft, ja:confused:
Anders moet je het weer helemaal gaan kopen. Trouwens als het iets met de chipst drv'rs is dan kan je het beter meteen oplossen..

Btw, meestal zit er wel zo'n dingetje bij..

Laatst bewerkt:
Hmmzz, het lijkt er dus op dat of de poort daadwerkelijk defect is, maar eerder denk ik dat de chipset drivers van het moederbord niet of onvolledig geëinstalleerd zijn, zeker ook omdat het probleem zich ook voor deed bij een USB muis.

De volgende vraag is dan natuurlijk, wat is het merk en type van het moederbord (of pc als het een merk pc betreft)

Merk moederbord is Abit, dat weet ik toevallig.
Heb dus idd de drivers opnieuw gedaan en hij herkent de muis nu wel.
Staat in ieder geval gemeld nu bij de hardware.
Echter doet de muis het dan even en slaat daarna weer stil :(

Wat voor muizen zijn er nu eigenlijk allemaal geprobeerd?
Ik hoor USB-muizen alles

Als 1e een USB muis, waarmee de problemen begonnen, dus nieuwe aangeschaft, omdat ik dacht dat ie door het hardhandig gebruik van de kids stuk was.
Nu dus een ps/2 muis, werkt niet, muismat erbij, werkt nog niet.

Mijn (dus van mijn pc) draadloze muis (USB) lijkt wel te werken, die plug ik in en hij doet het.
Maar niet van harte :( erg moeizaam over het scherm en verdwijnt soms helemaal.

Merk moederbord is Abit, dat weet ik toevallig.
Heb dus idd de drivers opnieuw gedaan en hij herkent de muis nu wel.
Staat in ieder geval gemeld nu bij de hardware.
Echter doet de muis het dan even en slaat daarna weer stil :(

Dan kan je nu wel proberen om de hardware van de muis te verwijderen:love:

EDIT: zag bericht zelfde tijd... lol.

Voor de USB.. Misschien werkt dit 'k denk het niet hoor:P maar, staat de ontvanger dichtbij de muis? staat er geen electronica tussen?
Dat had bij een keer een soort gelijk probleem opgeleverd:evil:

Laatst bewerkt:
Maar even tussendoor, vind het ontzettend top dat er zo meegedacht wordt,
Ben niet echt een dombo wat computers betreft, maar ik kan hier geen 1.2.3 oplossing voor vinden.
Ben dus echt heel blij met jullie reacties !
Top !!!

Maar even tussendoor, vind het ontzettend top dat er zo meegedacht wordt,
Ben niet echt een dombo wat computers betreft, maar ik kan hier geen 1.2.3 oplossing voor vinden.
Ben dus echt heel blij met jullie reacties !
Top !!!

:evil:

Goed, de muis wordt herkend nu, alleen nu hapert die nog.
Heb je bij de muis een stuurprogramma gekregen? Zo ja, installeer die eens opnieuw. (misschien eerst maar even dan een eventuele oude installatie van die muis verwijderen)

Goed, stuurprogramma verwijderd zoals eerder was aangegeven, pc opnieuw gestart, muis wordt herkent, stuurprog wordt nu automatisch geinstalleerd.
Tot zover toppie :)

Heb geen stuurprogramma gekregen bij de muis, dus moet het doen met die van microsoft die automatisch geinstalleerd wordt, ook stuurprogramma vernieuwen geeft geen opties, heb al de beste geinstalleerd staan zegt de pc dan.

Wat het wazige ook is, is dat de muis het redelijk doet als ik zorg dat de muis voor het beeldscherm blijft.
Schuif ik de muis naar rechts bv zodat hij naast mijn toetsenbord komt valt de muis direct stil ?
Het wordt na mijn idee steeds waziger ? Loop me ondertussen een breuk tussen mijn pc en die van de kids :)

't was toch een draadloze muis?

Probeer hem dan eens vlak voor de ontvanger te zetten. Werkt hij dan wel goed?:

Kijk ook eens of er geen telefoon ontvangers tussen staan.. Die kunnen soms nog
wel het signaal storen.:evil:

Laatst bewerkt:
't was toch een draadloze muis?

Probeer hem dan eens vlak voor de ontvanger te zetten. Werkt hij dan wel goed?:

Kijk ook eens of er geen telefoon ontvangers tussen staan.. Die kunnen soms nog
wel het signaal storen.:evil:

Nee het is geen draadloze, de muis van de kinderen.
Dat is het gekke, het is gewoon een ouderwetse draadjes muis.

De draadloze waar ik het over had is die van mijn pc. Die heb ik ook uitgeprobeerd.
Maar ik wil voor de kinderen geen draadloze omdat ik dan meer muis kwijt ben dan dat ie bij de pc ligt.

Laatst bewerkt:
Loop me ondertussen een breuk tussen mijn pc en die van de kids :)

Lopen is goed voor de mens :p

Liggen er soms op de plek waar de muis thuishoort of waar de muiskabel langsloopt 220 Volt kabels of staat er een geluidsbox? Zo ja, probeer het kabeltje dan anders te leggen.

Lopen is goed voor de mens :p

Liggen er soms op de plek waar de muis thuishoort of waar de muiskabel langsloopt 220 Volt kabels of staat er een geluidsbox? Zo ja, probeer het kabeltje dan anders te leggen.

Ja dat loopt de draad idd langs.
Heb de muisdraad anders gelegd, maar geen succes.
Ik ben er een beetje erg beu van.
Ga vanmiddag toch maar een usb muis voor ze halen.
Hopen dat dat wel gewoon werkt.
Aan de andere kant kan ik het niet uitstaan, dat ik nu niet weet WAT het probleem is dat een gewone ps/2 muis niet doet wat ie doen moet :(

Dingen om na te kijken, in apparaatbeheer kijken of ook de toetsenborddrivers goed zijn geïnstalleerd, als die niet goed zijn, en het is ook een ps/2, dan kan dat invloed hebbem op de werking van de muis.

Ook een spel wat geladen was, op het moment van het begin van de problemen, kan een verandereing in een system file hebben gamaakt waardoor dit probleem onstond, vooral games voor dos en/of 95, 98, kunnen dat veroorzaken.

Indien je veilige modus deze problemen niet hebt, heeft het te maken met bovenstaande zaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan