Muis doet 't plots niet meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Beste pc-genoten, heel vreemd hoor, muis deed het plots niet meer tijdens een spelletje, had ik eerder ook al, bleken de batterijen leeg (4 aug) een reset en alles deed het weer, nu niet meer dus. Ook nu een reset maar pijltje blijft bevroren op het scherm. Verse batterijen maar weer maar mocht niet baten. Is een cordless Mouseman optical van Logitech, is gewoon door XP geinstalleerd dus niet met de bijbehorende software. Muis geeft wel trouwens signalen dus daar ligt het niet aan. Als de muis het niet doet hoe kom ik dan in de pc qua herinstalleren, of de software or whatever? :(

Geplaatst door gezina
Beste pc-genoten, heel vreemd hoor, muis deed het plots niet meer tijdens een spelletje, had ik eerder ook al, bleken de batterijen leeg (4 aug) een reset en alles deed het weer, nu niet meer dus. Ook nu een reset maar pijltje blijft bevroren op het scherm. Verse batterijen maar weer maar mocht niet baten. Is een cordless Mouseman optical van Logitech, is gewoon door XP geinstalleerd dus niet met de bijbehorende software. Muis geeft wel trouwens signalen dus daar ligt het niet aan. Als de muis het niet doet hoe kom ik dan in de pc qua herinstalleren, of de software or whatever? :(

Heb je de Connect-knop al es ingedrukt?

Huh, nee denk 't niet, in die sensor, of waar zit dat? :)

Dat ga ik morgen uitvogelen Muurhond, heb die pc inmiddels uitgeknald en rammel weer op de oude vertrouwde nog net niet vergane pc met Windows 98 se, bedankt voor je antwoord en ik laat weten of het heeft geholpen. :thumb:

Toch maar ff de pc weer aangezet, in de sensor de connectknop ingedrukt, onder muis kan ik niks vinden waar daarop lijkt, wat nu want ik kan nog niks met de pc...blijft de vraag ook hoe je dan een ander kan doen als de muis het vertikt? :(

Muis van andere PC aansluiten? In principe heb je niet eens een muis nodig. Alles in Windows kan met de pijltjes-toetsen, ALT-toetsen, etc. (wat lastiger, maar het kan)

Groetjes,
Bennie

Bennie, zat ik ook al aan te denken qua andere muis, morgen maar eens kijken, en dan vervolgens idd toetsgewijs. Besef nou pas hoe je ontmuist qua onthand bent als deze het vertikt, zal mij benieuwen of dat deze zus gaat lukken! Bedankt iig. :)

muis

een kennis van mij had het zelfde virus???????????????????

muis

een kennis van mij had het zelfde .virus???????????????????

Met opstarten blijft ie dan in het midden hangen?
Zoja...................beweeg de muis zodra je hem ziet naar een hoek (tis wel geen oplossing, maartoch) en je zult zien dat ie doorloopt/start.

Kennissen hadden dit probleem ook,en dit was de enige oplossing bij hun.

suc6
Harry

Geplaatst door bas9
Met opstarten blijft ie dan in het midden hangen?
Zoja...................beweeg de muis zodra je hem ziet naar een hoek (tis wel geen oplossing, maartoch) en je zult zien dat ie doorloopt/start.

Kennissen hadden dit probleem ook,en dit was de enige oplossing bij hun.

suc6
Harry

Bas, blijft idd precies in het midden zitten, heb jouw tip uitgevoerd, mocht niet baten, blijft alleen nog over toetsmatig in de pc proberen te komen, kan ik ergens vinden wat precies die toetencombinaties zijn?

Inmiddels komen er hulptroepen morgenmiddag (voor het geval ik de boel helemaal in de soep laat lopen) en heb ik jouw download-tip bij de favo's gezet, heb overigens wel de originele cd's van die muis. Afwachten naar ff, thnx!

Geplaatst door gezina

kan ik ergens vinden wat precies die toetencombinaties zijn?

Ik heb ff voor je gegoogled:)

Toesten in combinatie met de windows- toets:

E is Deze Computer
R is Uitvoeren
U is Hulpprogramma beheer
D is Desktop Weergeven(en omgekeerd)
F is zoeken
L is Computer Vergrendelen
B is nutteloos maar venster niet-actief maken
M is ook Desktop Weergeven
Tab is om te schakelen tussen de taakbalkknoppen
Brk is om systeemeigenschappen te openen
Toesten in combinatie met de Ctrl- toets, te
gebruiken als de verkenner open en geactiveerd is:

W is venster sluiten
E is zoeken
R is refreshen
I is favorieten
O is openen
P Printen
A alles selecteren
F zoeken in huidige pagina
H is geschiedenis
L is ook openen
Z is regel verwijderen
C is geslecteerde tekst, afbeelding in klembord zetten [ook in andere progammas]
V is uit klembord plakken [ook in andere progammas]
B is favorieten indelen
N is zelfde pagina in nieuw venster openen
M nieuwe regel

Van de bovenste rij zijn er meer, maar die kan ik zo gauw niet vinden. Ik zal straks proberen wat aan te vu
llen...

Laatst bewerkt:
Is dat in combinatie met de Windows-toets? Bennie had het hier over 'In principe heb je niet eens een muis nodig. Alles in Windows kan met de pijltjes-toetsen, ALT-toetsen, etc. (wat lastiger, maar het kan)' is daar ook een mooi lijssie van? Heb zelf al wat gegoocheld maar kwam niet verder als asci (of zoiets) winkeys en zo maar heel beperkt, harrie-pittig van je dat je ook wilde zoeken trouwens! ;)

Geplaatst door gezina
Is dat in combinatie met de Windows-toets? Bennie had het hier over 'In principe heb je niet eens een muis nodig. Alles in Windows kan met de pijltjes-toetsen, ALT-toetsen, etc. (wat lastiger, maar het kan)' is daar ook een mooi lijssie van?

Nee die heb ik niet,
maar dat kun je gelukkig zien in de programma's zelf:
Alle onderstreepte letters in de werkbalken zijn de sneltoetsen wanneer je in het betreffende programma op Alt- hebt gedrukt.

Heb zelf al wat gegoocheld maar kwam niet verder als asci (of zoiets) winkeys en zo maar heel beperkt, harrie-pittig van je dat je ook wilde zoeken trouwens! ;)

:cool:

PS.Lijst verduidelijkt

Laatst bewerkt:
Oke @temptation, gaan er morgen mee aan de slag, net zoals met de tip van Muurhond, met dank. :)

:thumb: Great!...mocht het met al die tips/adviezen morgen nog niet lukken dan gaat die pc radicaal het raam uit! Veel dank allemaal. :) (zag net dat in de Help van deze ouwe pc ook al wat sneltoets-combi's staan...:o)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan