muis en PCI System Management Bus

• Onderwerp starter Onderwerp starter 1957
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

1957

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2001
In mijn grafische programma’s doet de muis raar. Als ik ermee selecteer of vormen ‘trek’, laat de muis sporen achter (geen aanwijzerspoor!). Als ik iets selecteer zie je allemaal zwarte, losse strepen, alsof er overheen gekrast is. Dit zie je alleen op de monitor; met printen is het niet te zien. Ik weet zeker dat het niet met het programma te maken heeft en ook niet met de muis. Kan er wat met de grafische kaart zijn? Of heeft het misschien te maken met het feit dat ik elke keer als ik de computer start, Windows een nieuw apparaat ‘ontdekt’ nl. PCI System Management Bus en daar een stuurprogramma voor wil zoeken. Dit lukt niet met automatisch zoeken. Nu weet ik helemaal niet wat voor een apparaat het is en ik heb al op allerlei cd-rom’s laten zoeken naar een stuurprogramma, maar het lukt maar niet. Ik heb pas Windows 98se opnieuw geïnstalleerd. Het zijn dus eigenlijk twee vragen. Wie kan mij helpen? groet, gabriëlle

http://www.tek-tips.com/gviewthread.../URL hij deed het niet he, ik hoop nu wel?

Dank je wel, de tweede link deed het inderdaad wel. Ik moet het nog even bestuderen. Maar heeft die PCI System Management Bus nu te maken met het rare functioneren van de muis? Want dat is eigenlijk het meest vervelende probleem.

Geplaatst door 1957
Maar heeft die PCI System Management Bus nu te maken met het rare functioneren van de muis? Want dat is eigenlijk het meest vervelende probleem.

dat weet ik niet. het zou zomaar kunnen. er is denk ik wel iets voor te vinden, zoek eens op google. als ik er nog iets over vind meld ik het wel! suc6

Het probleem met de PCI System Managment Bus is opgelost. Zoals op bovengenoemde site wordt aangeraden heb ik een setup programma van mijn moederbordkaart geïnstalleerd. Bedankt!. Over het probleem met de ‘sporen’ over het scherm, als ik in vormen trek of iets selecteer in mijn grafische programma’s kan ik nu wat meer zeggen: als ik bij de instellingen van de monitor bij prestaties de hardwareversnelling op ‘Basisversnellingsfunctie’ zet is het probleem weg. Zet ik ‘m iets hoger dan is het er weer. Weet iemand hier een oplossing voor? Groet, gabriëlle

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan