Muis en toetsenbord doen opeens niet meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoyNL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 dec 2011
Hallo Mensen,

Zojuist heb ik mijn computer opgestart (Dell Optiplex 210L) nu blijkt dat mijn muis en toetsenbord (allebei via USB aangesloten) niet doen.

Ik heb al van alles geprobeerd. De muis en het toetsenbord zijn NIET kapot. Deze werken prima op andere computers.

Ik heb 3 verschillende goed werkende muizen en 2 goedwerkende toetsenborden geprobeerd. Allemaal heeft het geen effect.
Zelfs als ik de computer in veilige modus opstart werken de muis en toetsenbord niet.

Ik kan wel in de BIOS van de computer komen en ook in het Boot Menu.
Het rare is: Als ik in het Boot menu van de computer naar "Boot to Utility Partition" ga werken de muis en toetsenbord wel..... Maar zodra je uit dit menu gaat en de computer opstart werken de muis en toetsenbord niet meer..

Heeft iemand nog een idee wat ik kan doen?

Alvast bedankt.

Zit er niet op. Ik heb wel een ps/2 naar USB maar geen USB naar PS/2. Je denkt dat dit helpt?

Moest het lukken om met een PS/2 muis en toetsenbord windows te kunnen starten , kan je in apparaatbeheer eens gaan kijken of de USB poorten soms niet uitgeschakeld staan.

lijkt me sterk aangezien de muis en toetsenbord allebei doen bij "Boot to Utility Partition" en dan zijn ze ook via usb aangesloten.

Waar kun je een USB/Ps2 aansluiting krijgen. En dan nog, als de usb poorten niet zouden werken dan zou een USB/ps2 aansluitng het toch ook niet doen? Er zit geen ps/2 aansluiting op de pc.

Gr.

Opstarten met een bootcd van Hirens en de MiniXP opstarten.
(in de hoop dat muis en toetsenbord het wel doet)
Daarna tip van tip van Microsoft volgen (http://support.microsoft.com/kb/310575/nl):

Alle USB-controllers verwijderen en opnieuw installeren
Ga als volgt te werk om alle USB-controllers te verwijderen en opnieuw te installeren:
- Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ sysdm.cpl in het vak Openen en klik op OK.
- Open het tabblad Hardware.
- Klik op de knop Apparaatbeheer.
- Breid USB-controllers uit.
- Klik met de rechtermuisknop op elk apparaat onder het knooppunt USB-controllers en klik op Verwijderen om ze een voor een te verwijderen.
- Start de computer opnieuw op en installeer de USB-controllers opnieuw.
- Sluit het verwisselbare USB-opslagapparaat aan en voer een test uit om te controleren of het probleem is verholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan