Muis en toetsenbord "geblokkeerd"

Status
Niet open voor verdere reacties.

castillo

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Na installatie van Microsoft toetsenbord en muis doen het toetsenbord en keypad het niet meer. Heb in apparaatbeheer al paar keer verwijderd, na opstarten worden beide door XP geinstalleerd.
Als ik bij muis een ander stuurprogramma wil installeren krijg ik een foutmelding "In het installatiebestand voor het stuurprogramma ontbreekt een benodigde vermelding.....". Met systeemherstel werkt het weer, maar dan ben ik heel veel geinstalleerde zaken kwijt.
Laptop is Acer 2410. Drivers installeren werkt niet.
Als ik de oorspronkelijke drivers weer terug kan zetten werkt het waarschijnlijk weer, maar krijg dit niet voor elkaar.

Heb je al geprobeerd in apparaatbeheer om terug te gaan naar vorige drivers?
Start/config.scherm/systeembeh/comp.beheer.
Anders de drivers daar verwijderen en opnieuw proberen te installeren.

Die tip had ik ook gevonden, maar het is een laptp van mijn werk en ik kan niet inloggen als admin. Daardoor zie ik die optie niet. Ik vrees dat ik zal moeten wachten tot de systeembeheerder terug is van vakantie :-(

Moet je daarvoor inloggen als admin? Ben je dan ook geen beheerder soms? Anders moet je er toch wel bij kunnen komen.

Dat stond bij de tip die ik zag. Ik zie ook nergens staan dat ik vorige drivers kan terugzetten. Waar vind ik dat dan?

Op dezelfde plek als ik boven aangaf. Ik vergat alleen apparaatbeheer er bij te zetten.
Start/config.scherm/systeembeh/comp.beheer./apparaatbeheer.
Daar staan ze waarschijnlijk bij 'human interface devices'
De mijne tenminste wel.
Je hebt daar de mogelijkheid om terug te gaan naar vorige driver.

Je hebt gelijk. Als ik echter toets op "Vorig stuurprogramma" krijg ik de melding 'Er is geen enkele back-up van de apparaatprogramma's voor dit apparaat' en verwijst dan naar de probleemoplosser.

En die hulp schiet je ook niets mee op van Microsoft.
Dat betekent dat je met de standaard-drivers van Windows werkt.
Je zou dus gewoon die cd moeten kunnen gebruiken om te installeren.

Wordt er trouwens niet vermeld welk benodigde vermelding je mist?
t Is een typische omschrijving.

Ik snap het ook niet. Ik weet wel dat wanneer ik systeemherstel doe, het wel werkt. Als ik nou wist welke bestanden ik vanuit de werkende situatie moet kopiëren, dan zou ik die bestanden in de huidige situatie kunnen plakken.

'Wordt er trouwens niet vermeld welk benodigde vermelding je mist?"
NEE.

Op internet zag ik een paar zelfde verwijzingen. die hadden allemaal te maken met een probleem wat zich voordeed na de installatie van iets. Is inderdaad eigenaardig. Nog veel gekker is dat een collega met dezelfde laptop en keyboard/ muis geen problemen heeft.

Dan moet het te maken hebben met een programma dat jij wel hebt en je collega niet.
Dit geeft dan blijkbaar conflicten.
Zo maar een vraag, heb je b.v. InCd en hij niet? \

Je zegt dat na systeemherstel de boel het weer doet.
Dan verwijder je natuurlijk net die registerinstellingen die jou de problemen geven.

Krijg je misschien een error in het logboek?
start/config.scherm/systeembeheer/comp.beheer/logboeken/systeem en toepassing kijken. Alles met een rood kruisje is fout.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan