muis en toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

weetje

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2001
Berichten
191
Een vriend van mij heeft een pentium 2 266 mhz
Nu het probleem als die opstart komt die niet verder dan windows scherm blijkt dat toetsenbord en muis niet werkt
Bij het opnieuw opstarten doet die het wel weer
wie weet waar dat aan ligt b.v.d
groetjes weetje
 
= redelijk bijzonder lijkt mij, want een (koude) opstart = een (koude) opstart, dus als 'ie het op moment A niet doet, zou die 't op moment B OOK niet moeten doen...................... -of andersom-

Het is niet een kwestie van plugjes goed aandrukken ?
 
Ik neem aan dat windows 95, 98 of misschien zelfs Me op het systeem geinstalleerd is.

Dit zijn typische fouten die wijzen op een vervuild en of fouten bevattend systeem.

Je zou eens kunnen scannen op spyware en of virussen en het kan ook geen kwaad het register eens op te schonen. ( het bekende verhaal).

Maar ik denk dat het systeem gewoon aan een nieuwe installatie toe is.

Desondanks kan het geen kwaad om bovengenoemde tips eens te proberen.

Grtz.
 
Toen hij de computer kreeg zat er windows xp op toen was dat probleem er ook al schijf geformeteerd win 98 se er opgegooit probleem niet opgelost
groetjes weetje
 
Probleem toetsenbord en muis.

Heb je al eens een andere muis en of toetsenbord geprobeerd?

Aangezien het systeem al van 1998 is kan het zijn dat de aansluitingen in het mobo zijn gaan corroderen.

Probeer het toetsenbord en de muis eens uit op een ander systeem.

Krijg je dan nog die storing dan weet je waar je het moet zoeken.

Ik heb hier een pc staan die ongeveer het zelfde doet en hoe dan ook geen linkworld toetsenbord lust, ieder ander merk pakt ie wel.

Er kunnen dus meerdere oorzaken zijn voor het probleem maar wees creatief en probeer het een en ander gewoon uit.

Grtz.
 
Hallo

Corrosie is 1 mogelijkheid , is eventueel op te lossen d.m.v. een drupje kontaktspray....

Een andere mogelijkheid is , dat je deze hebt aangesloten d.m.v. een adaptertje ps2 --> din (keyboard) en ...db9 ---> ps2 (muis).

Dergelijke adaptertjes werken in bijna alle gevallen perfekt , maar er zijn uitzonderingen.......

Indien dit het geval is bij u , probeer eens muis en keyboard te lenen bij wijze van test....

Peter
 
Nu hij windows xp home gebruikt heeft hij het nog niet meer meegemaakt .
Hopen dat het zo blijft bedankt iedereen voor jullie inzet.
groetjes weetje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan