muis en toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Campari

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2001
Hallo allemaal,
Na veel problemen met foutmeldingen van prog. die niet wilden afsluiten heb ik een restoredisk gebruikt.
Tot zover ging het goed. XP werkte weer.Na 2 maanden weer problemen en heb ik een herstelpunt gebruikt.
Nu gaf de pc weer,dat alles teruggeplaatst was,maar hierna kon ik mijn muis en toetsenbord niet meer gebruiken. ( nu nog steeds niet) Muis reageert niet en toetsenbord kan alleen tijdens opstarten f8 benaderen.Windows XP was voorgeinstalleerd met een restoredisk erbij geleverd.Voorzien van AMD athlon1400 met 512 mb geheugen.
Wie kan mij helpen??????

Probeer nog eens de restoredisk te gebruiken en kies voor de optie herstellen, wanneer daar eventueel om gevraagd wordt.

Loop voor de zekerheid ook de bekabeling eens na en kijk of de stekkers niet omgedraaid zijn.

Wanneer ze draadloos zijn ook de batterijen controleren.

Als ik de restore disk gebruik,ben ik alles kwijt wat er op de pc staat en ik wil mijn foto`s en e-mails niet kwijt!Vorige keer was echt alles verdwenen. Heb restoredisk toch geprobeerd,maar ik kan zelfs geen opdracht geven.Muis en bord doen niets!!! Wel nieuwe batterijen en kabels nagekeken.

Laatst bewerkt:
Wanneer de optie herstellen aanwezig is dan wordt alleen hertstelt wat fout is en wordt geen nieuwe installatie gedaan.

Hardwarematig was alles OK?

Optie herstellen komt niet voor op restoredisk.Hardwarematig moet het goed zijn.Wordt langzaam gek van die pc.

Heb je een ander (liefst standaard) toetsenbord tot je beschikking om even aan te sluiten en te proberen?

Ik heb een ander toetsenbord en muis geprobeerd van mijn vorige pc .Deed ook helemaal niets.Als ik opstart en f8 indruk krijg ik wel soms een optie scherm,. pijltjestoetsen doen het dan wel. Alvast bedankt voor alle antwoorden.
Gergroet Peter.

Wanneer je in de veilige modus kunt komen dan kun je mogelijk daar controleren wat de instellingen van je toetsenbord en muis zijn.

Verwijder ze anders en start opnieuw op.

Als ik de pc opstart in veilige modus krijg ik het beginscherm van xp met de keuze van administrator en mijn eigen naam.Ik kan echter niets doen met de muis.
Heb voor mijn begrip alles geprobeerd.(ben echt een kluns op pc gebied!),opgestart zonder muis en bord met muis etc. verschillende muizen en toetsenborden.
Ps. sorry voor dit late bericht. Groet Peter

Ook zonder muis kan je een pc volledig bedienen. Gebruik voor het maken van de keuzes de tab en pijltjes toetsen eens.

Excusses voor mijn late antwoord Wim,maar zelfs dan doet de pc niets!!!!!

ook een goed idee: Koop een GOED werkende pc :D:D

of steek de stekker in je usbb ipv dat ronde ding :P

laterzz

Geplaatst door roeli
ook een goed idee: Koop een GOED werkende pc :D:D

of steek de stekker in je usbb ipv dat ronde ding :P

laterzz
Roeli, als je niks zinnigs te melden hebt, meld dan gewoon niets. Zou jij het leuk vinden als er zo op een vraag van jou wordt gereageerd?

Domme vraag misschien.... wat voor aansluiting gebruik je? Naar mijn idee is een ps/2-aansluiting altijd (meestal...) bedrijfszeker, usb werkt iig onder dos niet...

Vraagje kun je de bios wel benaderen (meestal Del/F10/F12 nog voordat je het windows scherm krijgt)?
Zoja kun je hier het toetsenbord wel gebruiken (pijltjestoetsen, enter, esc)?

LET OP GA GEEN DINGEN VERANDEREN IN JE BIOS ALS JE NIET WEET WAT JE AAN HET DOEN BENT.
Gebruik het alleen om te kijken of je toetsenbord dan wel werkt.

De groeten,
Mark

Heren,wederom sorry voor het late antwoord,heb geen tijd gehad om deze antwoorden te lezen. Nog een geluk dat mijn laptop nog goed(!?) loopt.

Ik kan inderdaad wel `del-f10 gebruiken en krijg ik een blauw scherm met 15 verschillende opties.Ik heb een usb en een gewone aansluiting geprobeerd en het resultaat is bij beide gelijk. Alleen de pijltjes toetsen werken.en de enterknop. Durf niet in het bios te zitten voor dat ik weet wat ik wel en absoluut niet moet doen,ben een echte pc kluns!Bedankt vast voor jullie reacties!!!
Wim bedankt voor je reactie op de opmerking om een goed werkende pc te kopen.
Groeten Peter.

Ook ik ben wat laat met reageren maar ja beter te laat dan helemaal niet. Probeer eens een aantal dingen:

Probeer eens alleen de muis of alleen het toetsenbord aan te sluiten om te kijken of dit werkt.

En probeer zoals gezegd eens een ander toetsenbord/muis (leen dus eventjes van een buurman/vriend/kennis).

En ik had gezien dat je een usb toetsenbord/muis had. Doe eens het volgende start de pc op terwijl de toetsenbord en muis niet zijn aangesloten. Als windows gestart is sluit je de toetsenbord en muis aan op de usb poort aan.

De groeten,
Mark

Hallo Mark,
Heb echt alles geprobeerd,muis gewisseld,toe
tsenbord gewisseld,op alle manieren opgestart,niets hielp.
Tijdens het opstarten reageert het toetsen bord goed,pijltjestoetsen en enter werken.
Als ik in de veilige modus wil starten krijg ik het blauwe welkomscherm met mijn profiel en van de administrator.
Ik kan daar ook niet mee doorgaan omdat de muis en bord niet werken.Op de spatiebalk drukken tijdens het opstarten reageert de pc wel.Evenals de delete knop of de esc.Iets zal er misschien veranderd moeten worden in de conf. Wat weet ik niet .
Bedankt in ieder geval voor je reactie.
Gr.Peter

Loop voor de zekerheid ook de bekabeling eens na en kijk of de stekkers niet omgedraaid zijn.

Niet om flauw te doen, maar kijk toch eens in je computer of dit echt goed zit.
Muis in muisingang en toetsenbord op toetsenbordingang.

Anders in je computer kijken of deze onderdelen nog goed verbonden zijn.

Geplaatst door sigma

Niet om flauw te doen, maar kijk toch eens in je computer of dit echt goed zit.
Muis in muisingang en toetsenbord op toetsenbordingang.

Anders in je computer kijken of deze onderdelen nog goed verbonden zijn.
Kabels moeten goed zitten aangezien het toetsenbord en de muis het wel doen in de bios en ook voordat windows is gestart (anders kan hij vrij moeilijk in de veilige modus komen via de normale wegen).

Ik verwacht dat je toetsenbord en muis verwijdert is onder windows heb dit perongeluk gedaan met mijn muis maar deze kreeg ik terug omdat ik hem vanuit de ps/2 naar de usb toe deed maar aangezien jij dit al eens gedaan heb denk ik aan het volgende:
Probeer een 2 toestenborden/muizen aan te sluiten. Eentje op de ps/2 en de ander op een USB aansluiting of misschien allebei via USB.

De groeten,
Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan