muis hapert over scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoeveel geheugen heb je in je computer zitten?
Toen ik mijn geheugen uitbreidde naar 512MB en win98 gebruikte, haperde de muis ook nogal (zelfde muis)...

Sarvo ik heb nog meer dan 20 GB, dan zou het nogal gek zijn dat het op het geheugen mis gaat. Toch bedankt.

Bedankt Xanax, ik zit allemaal op internet te zoeken i.p.v. microsoft omdat ik bij update steeds explorer 6 voor mijn neus kreeg. En ze hebben 5.5 gewoon in het Nederlands. Waarom zou je die bij een update niet te zien. In ieder geval ik ben er reuze blij mee.

(Thumbs UP)

Geplaatst door noontje
Sarvo ik heb nog meer dan 20 GB, dan zou het nogal gek zijn dat het op het geheugen mis gaat. Toch bedankt.(Thumbs UP)

De gegevens die je nu geeft zijn van je harde schijf, Sarvo heeft het over het geheugen :)

Sorry, ik begreep het verkeerd.
Hoe kan je zien hoeveel geheugen je hebt?

En nog iets: ik probeer heel de dag al die link die ik van xanax heb gekregen.

http://www.microsoft.com/downloads/...da-abef1ebbd08a

Explorer 5.5 Nederlands te downloaden.
Het enigste land waar je het vandaan kan halen is blijkbaar Noord Amerika.
Deze kan je dus niet downloaden. Waarom weet ik niet.
Maar misschien is explorer 5.5 er niet meer.
Weet iemand hier weer raad mee?
Hij begint wel eventjes met downloaden maar dan krijg je het bericht dat je niet bent verbonden met het internet en het later nog eens moet proberen.

Dat klopt dus niet, want ik ben heel de tijd verbonden met het internet en ik probeer het heel de dag al.

Die stotterende muis begint nu echt vervelend te worden.

ik kreeg een email dat Dimage heeft gereageerd op mijn laatste bericht maar ik zie geen reactie?
Hoe kan dit nu weer?

Af en toe hapert er wel eens wat en krijg je tweemaal een mail mbt dezelfde reactie, ik had in ieder geval nog niet gereageerd.
Om te zien hoeveel geheugen je hebt rechtsklikken op mijn computer en dan kiezen voor eigenschappen.

Heee, toch leuk dat je gelijk weer reageert hierop, dank je.

Nou, mijn geheugen = 64,0 MB
systeembronnen = 62% beschikbaar
bestandssysteem = 32 bits
Virtueel geheugen = 32 bits

Dat is toch goed?

Een beetje geheugen erbij prikken kan echter geen kwaad.
Even een aantal andere vraagjes;
Heb je onlangs nog bepaalde programma's geïnstaleerd?
Heb je een muis met staart of zonder (dus draadloos)?
Indien deze draadloos is heb je de batterijen al gecheckt en geprobeerd de ontvanger dichterbij de muis te zetten?

Ik heb een muis met een draad. Dus geen batterijen te controleren.
Ja, ik heb alle programma's opnieuw geinstalleerd.

Dit naar aanleiding dat mijn computer toch wel vol zat met rotzooi waaronder ik een heleboel fouten kreeg.
Hij liep steeds vast. Een trojaans paard die ik eruit heb gekregen met mcfee en toen die haperende muis nog.
Afgelopen maandag heb ik mijn computer geformateerd en alles opnieuw erin gezet met behulp van Ghost.
Alles is in orde alleen die muis nog.

Hoe moet je geheugen erbij prikken dan?

Als je het nog nooit hebt gedaan, dan kan je het beter laten doen.
Heb je al geprobeerd of een gewone muis ook stottert?

Nou, ik ben bereid om alles te leren.
Zo heb ik mezelf de andere dingen ook allemaal aangeleerd en via deze site heb ik al enorm veel kennis opgedaan. Dus vertel maar hoor.
Ik wil het best proberen.

Of als het teveel tijd kost, moet je het ook zeggen hoor.

Ja, ook heb ik nog 3 gewone muizen geprobeerd, en die haperen ook.
Dus het moet toch ergens in mijn computertje zitten.

Wat kan er nou misgaan.
Ik heb toch alles weer aan de praat gekregen na het formateren. Dus eventueel kan ik dat weer doen.
Liever niet natuurlijk. Maar ik kan het in ieder geval.

Ook heb ik op deze site van iemand een programmaatje aangeraden gekregen om te kijken wat er op de achtergrond gebeurt als je computer ratelt.

Ik zie dat er heel de tijd wat staat te ratelen maar het is geen onderhoud of zoiets.

Met het programma: procexp. zie ik dat er een programma IDLE (image) heel de tijd veel gebruikt.
Dus ik probeer Kill!

Krijg ik de boodschap: Error opening proces
De parameter = onjuist.

Zou dat het kunnen zijn?
En hoe los ik dit op?

Het risico is namelijk dat wanneer er wat fout gaat, je je moederbord om zeep kan helpen.
Vandaar dan ook dat ik je aanrade dit de eerste keer samen te doen (of te laten doen) door iemand die het al een aantal keer heeft gedaan.
Wil je het toch zelf doen zoek dan even op het forum, daar kan je genoeg info vinden hoe het in z'n werk gaat.

Om terug te komen op je muis; ik heb toch het idee dat er een bepaald programma dwars ligt wat een hoop processortijd wegtrekt of dat het toch je AV is die roet in het eten gooit.

Download eens speedfan op http://www.almico.com/speedfan.php en controleer eens het percentage wat er gebruikt wordt van je processor.

Deïnstaleer ook toch eens Mcaffee en kijk of je er dan vanaf bent.
Uiteraard niet zonder deze het internet op en mail ophalen.

(ben trouwens tussendoor met wat anders bezig dus de reply kan op zich laten wachten)

Ja, ik denk dat je helemaal gelijk hebt dat er wat anders heel de tijd draait.

Heb je mijn vorige berichtje gelezen, want ik denk dat daar de dader zit.

Dus wat je me nu aanraadt wil ik best uitproberen maar eerst wil ik weten wat je daarover denkt.
Want dan is het laatste wat je me aanraad misschien niet nodig.

En ook bedankt dat je me waarschuwt en bezorgd ben.
Dan weet ik in ieder geval precies dat je niet zomaar in het wilde weg dingen wil uitproberen.
Ik doe dat nogal eens.
Daar leer ik ook weer van.

En dat ik moet wachten is niet erg hoor.
Ik kan morgen ook nog vanalles uitzoeken.

Idle zorgt er gewoon voor dat je processor wat te doen heeft omdat Windows niet om kan gaan met 0%
Deze kan je dus ook niet killen.
Maar even voor de duidelijkheid heb je nu XP of '98?

Ik heb Windows 98

Achter de programma's staat overal 0xFF 000
Bij Idle 0x0 92 (en deze laatste verspringt iedere keer)

Is 92 niet erg veel dan
en die 0x0 betekent dat dan die 0%?

Er is gewoon wat anders wat dwars ligt, maar je hebt wel een grote kans dat wanneer je je geheugen verdubbelt de problemen voor bij zijn.
Een andere optie is om programma voor programma uit te schakelen in msconfig en dan kijken wanneer de probs stoppen.
Ik ga trouwens zo maffen, ik hoor je morgen nog wel.

Je hebt gelijk, eerst slapen.
Morgen weer een dag.
Ik ga me morgen in het geheugen verdiepen hoe dat werkt.

En wat je zei: programma voor programma uit schakelen in msconfig en dan kijken wanneer de probs stoppen

Dat moet je me nog maar eens uitleggen als het jou uitkomt, wanneer je er de tijd voor hebt, bedoel ik.

In ieder geval bedankt voor al je moeite.
En ik laat hier nog wel van me horen.

Trusten!

Zoals beloofd hierbij even de uiteg over msconfig;
Ga naar Start > uitvoeren en typ daar msconfig in en druk op OK.
Ga vervolgens in de tabbladen die daar verschijnen naar het tabblad opstarten.
Het rijtje wat nu verschijnt zijn de programma's die opstarten wanneer je je pc aanzet.
Om nu te zien wat er bij dat rijtje van jou wel of niet tijdelijk uitgevinkt kan worden controleer je elk opstartitem op de navolgende link;
http://www.pacs-portal.co.uk/startup_pages/startup_full.htm
Op deze link kan je exact zien welk item moet blijven staan.
Heb je alles gecontroleerd? Haal dan overal het vinkje weg waarvan de lijst zegt dat hij zonder probs weg kan.
Neem de tijd en ga niet zomaar alles lopen uitvinken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan