Muis hapert

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwstolte

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2006
Hallo,
ik heb een compaq presario CQ60, maar sinds gister hapert mijn gewone muis van de laptop zelf.
ik heb hem al 2 keer op nieuw opgestart maar het blijft het zelfde
iemand een idee hoe dit kan?

doet je accu het wel nog goed???

vanwege

anders moet je bij eigenschappen de muiswijzerspoor aanzetten...en wel op kort..anders wordt je helemaal gek...dat hielp voor dit persoon

kijk maar

nja de accu is denk ik niet het probleem.
Heb een goede accu
ik heb hem ook al paar keer op nieuw opgestard.
maar t word er nog niet beter van.
en bij muis instellingen heb ik hem wat slomer enz gezet maar dat helpt ook niet, hij verspringt heletijd.
gr

bedankt voor je reactie;)

nja de accu is denk ik niet het probleem.
Heb een goede accu
ik heb hem ook al paar keer op nieuw opgestard.
maar t word er nog niet beter van.
en bij muis instellingen heb ik hem wat slomer enz gezet maar dat helpt ook niet, hij verspringt heletijd.
gr

bedankt voor je reactie;)

Wat gebeurt er als je hem uitplugt? Doet die het dan normaal?(de toutchpad ipv de muis) dan ligt het aan de muis, nieuwe muis kopen of betere ondergrond(goede muismat)

Wat gebeurt er als je hem uitplugt? Doet die het dan normaal?(de toutchpad ipv de muis) dan ligt het aan de muis, nieuwe muis kopen of betere ondergrond(goede muismat)

ooh ik ging er vanuit dat het om de touchpad zelf ging:o

maar het is de muis zelf van de compaq laptop, dus niet een draadloze muis oid.
hoe kan ik dan het stuurprogramma herinstalleren?

maar het is de muis zelf van de compaq laptop, dus niet een draadloze muis oid.
hoe kan ik dan het stuurprogramma herinstalleren?

Als je touchpad het nog wel doet dan ligt het dus volledig aan je muis en niet aan je laptop, het zou een stuurprogramma kunnen zijn of gewoon een defectje in je muis. Een goede remedie is een nieuwe muis kopen a 10euro:p, heel mischien helpt het de stuurprogramma's van je muis te herinstalleren ik vermoed echter van niet. je kan deze stuurprogramma's vinden bij configuratiescherm--> apparatten en printers --> rechter muisklik op muis --> stuurprogramma's ---> bijwerken. Ik zou zelf aanraden even een ander muisje te proberen werkt een andere muis wel koop dan voor 10euro gewoon een nieuwe:)

hello,

bedankt voor je reactie ik ga het proberen.

nadeel van een muis kopen is dat ik die dan altijd bij me moet hebben, ik vind het juist bij een laptop ideaal
dat het er gewoon ingebouwd zit, en dat die gewoon moet werken.

andere opties?

dus het gaat wel om de touch pad???? ingebouwde muis....dan moet je de driver verwijderen en opnieuw installeren

Ja dat bedoel ik,sorry voor onduidelijheid.
Hoe doe ik dat?en hoe kom ik aan die software?

Ja dat bedoel ik,sorry voor onduidelijheid.
Hoe doe ik dat?en hoe kom ik aan die software?

Ok, het gaat dus om je touchpad ( dit is algemene naam van de muis van de laptop). Kijk bij:

1. start
2. configuratiescherm
3. klik op muis (zie je maar 8dingen staan of zo kies dan rechts boven voor kleine pictogrammen)
4. er opent zich ventster ga naar tabblad hardware
5. selecteer het touchpad
6. klik op eigenschappen --> stuurprogramma bijwerken.

andere optie is de naam van het touchpad die je bij nummer 5 vind bij Google in tikken en daarachter het woordje driver zetten dan zal je waarschijnlijk ook stuurprogramma's voor je touchpad vinden.

Andere oorzaken,

- touchpad zelf faalt en er word bijvoorbeeld continu een verkeer signaal afgegeven waardoor die knippert.
- processor faalt, je hebt lag. ook dit lijkt met sterk gezien het feit dat de muis ook wanneer je enkel de basis functies gebruikt kuren heeft en hij het eerst wel deed=/. mss opsturen maar compaq is al redelijk oud dus je zal geen garantie hebben=/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan