Muis instellingen veranderen naar default na opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

RDCMrT

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
630
Hallo,

Ik zit met het volgende vreemde en vage probleem.

Ik draai op windows 7 ultimate (x86) en heb sinds een tijdje het probleem dat mijn muis na het uitschakelen of opnieuw opstarten van het systeem weer naar de standaart waarden springt.

Weet iemand misschien een oplossing.

(afbeeldingen bijgevoegd)

Alvast bedankt !!
 

Bijlagen

  • Muis veranderd.jpg
    Muis veranderd.jpg
    48,2 KB · Weergaven: 90
  • Muis na opnieuw opstarten.jpg
    Muis na opnieuw opstarten.jpg
    53,9 KB · Weergaven: 76
Laatst bewerkt:
Dat is een vrij bekend probleem als ik even op Google kijk.

Eerst en vooral even vragen van welk merk je computermuis is. Je kunt eens proberen de bijbehorende software opnieuw te installeren.

Tweede vraag: Werk je op een PC of een laptop?
 
Vreemd ik heb ook gegoogled en heb niks kunnen vinden.

Ik werk op een desktop met een logitech muis, deze heeft altijd prima gewerkt, maar doet de laatste tijd erg moeilijk.
Ik heb tijdens het opstarten ook maar 1 muis aangesloten zitten.

Alvast bedankt. :thumb:
 
De site van Logitech kan via wat hocus pocus automatisch je muis detecteren en de juiste drivers aanleveren. Ik zou dat echt eens proberen. Het heeft waarschijnlijk te maken met een driver die niet meer mee opstart en zo je instellingen niet meer opslaat naar het geheugen.

http://www.logitech.com
 
Ik ga dit nog even in een apart bericht posten zodat je kunt zien dat ik nog wat heb toegevoegd. Ik heb meteen even de proef op de som genomen voor je, en je ziet dat bijvoorbeeld de Logitech SetPoint software de muissnelheid kan aanpassen. Zolang die software kan draaien, heb je het probleem eigenlijk mooi omzeild.

Je ziet in volgende schermafdrukken dat de installatie van SetPoint opstartitems toevoegt en bepaalde registerinstellingen aanpast. Ik hoop dan ook dat wijzigingen steeds blijvend zullen zijn voor je in de toekomst.

logitech_setpoint.png

logitech_setpoint2.png
 
Wow super bedankt,

Gaaf dat je zoveel moeite hebt gedaan om me te helpen.
Ik ga morgen even de software installeren en kijken of dit het probleem oplost.

Nogmaals bedankt :thumb:

EDIT: Helaas geen resultaat zie de bijgevoegde printscreen. Toch bedankt voor de moeite.
 

Bijlagen

  • muis.jpg
    muis.jpg
    84,7 KB · Weergaven: 89
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan