muis instellingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

casper221

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2012
Hoi allemaal,

mijn opa heeft sinds een tijdje dat als hij met zijn muis ergens overheen gaat, (bijvoorbeeld een plaatje, streep of wat de computer kan opslaan) dan slaat hij het meteen op in foto's. Nu is de pc (desktop medion) suppeerrr traag omdat de hele harde schijf vol zit; en ok, deze pc is al 9 jaar oud, maar dan moet je er toch nog gewoon op kunnen werken?
ok, hier wat info over de pc:

besturingssysteem: Windows XP home edition 2002 sevice pack 3
processor: Intel Pentium P4 CPU 3.06GHz
hardeschijf: 160GB
videokaart: 128MB

verder heb ik geen idee van wat de pc allemaal heeft.

ik zou heel graag een oplossing hebben. Ik kan nu niks downloaden omdat de schijf al helemaal vol is.

Mvg, Casper

Je moet eerst proberen rond 20% vrije schijfruimte te kreïeren. Windows heeft vrije ruimte nodig om te kunnen werken.

ok, maar als ik die ruimte heb; zit het de volgende dag weer vol omdat alles weer opgeslagen wordt.

mvg, Casper

ik ben erachter dat het alleen in outlook gebeurd, en denk dat er ergens een vinkje weggehaald moet worden; ik weet alleen niet waar?

Tja ik denk dat je probleem niet goed begrepen word,dus als je met je muis over een plaatje of link gaat zonder er op te klikken slaat de pc dit automatisch op in map foto's?
Normaal zal dit moeten gaan via rechter muisklik op link/bestand en dan afbeelding opslaan of link kopieren,zaak is dus om tot een oplossing te komen om precies te omschrijven wat en hoe het gebeurt.

Je schrijft sinds een tijdje,dus daarvoor geen probleem?heb je al een systeemherstel geprobeerd naar een datum van voor het probleem zich voordeed?
Tevens is het raadzaam om de harde schijf leger te maken door programma's die niet gebruikt worden te verwijderen,Mischien heb je de mogelijkheid om een nieuwe install van windows te doen waardoor je weer met een frisse windows kan genieten van de pc.

Heb je ook al eens gescand op virus of spyware mss?

Heb je toevallig al eens de muis instellingen getest? Werkt de linker toets nog als linker toets, en de rechter toets als rechter toets?

@maikel9: oke. Sinds opa Outlook 2003 geïnstalleerd heeft, en hij opent een plaatje in outlook, dan slaat de pc dat meteen op. Ook is het zo dat als hij Outlook aan heeft staan terwijl hij op het internet surft, dan slaat Outlook dat meteen ook op tussen de normale foto's op. Daarvoor had hij geen problemen. Systeemherstel is er ook al geweest en een Windows schijf heeft hij niet, want hij heeft de pc aangeschaft met Windows XP erop. Er is ook al een opschoning geweest van programma's, maar toen is er ook iets te veel weggehaald(Alleen Wmp). Opa heeft Avg security 2012 op zijn pc en heeft daar een snelle scan en een volledige scan mee gemaakt.

@Lutz: Daar heb ik als eerste gekeken, maar het bleek ergens in Outlook te zitten.

Mvg, Casper

Blijft als enige oplossing: outlook verwijderen, met cccleaner alle restanten van outlook uit het registery halen, en dan weer outlook opnieuw installeren.

Of als alternatief: installeer een ander mail client zoals thunderbird, en importeer daarin alles uit outlook, en verwijder erna outlook.

Maar kan er niet ergens in instellingen een vinkje worden verwijderd of zoiets?
Sorry dat ik zo zeur hoor.

Mvg, Casper

Dat zou best kunnen. Maar ik heb geen outlook, dus ik kan niet zoeken. Jij zat al voor de computer, en je hebt het niet zelf gevonden. Einde oefening.

ok, bedankt voor alle moeite zal opa er van op de hoogte brengen; bedankt!

Mvg, Casper

In feite zal je de harde schijf moeten formatteren en Windows opnieuw installeren. Maar zonder recovery partitie of een installatie CD is het einde oefening. Indien je niet verder komt kan je nog overwegen om Linux erop te zetten.

uhhh.... ik denk dat linux het niet wordt, maar er is geen vinkje in outlook? (zeurpiet ben ik he?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan