Muis keyboard werken niet via monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

McBroodje

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Hey, ik heb een vraagje ik heb de AOC 27gu2 monitor met USB 3.0 aansluiting hierop heb ik een muis en keyboard aangesloten, en de monitor is aangesloten met HDMI.
Hebben jullie een idee waarom de muis en keyboard niet via de monitor werken en wel als ik ze op de laptop aansluit

Die USB poorten werken alleen als USB hub.
Om de muis en toetsenbord er mee te laten werken zal je ook een USB poort van je laptop op die monitor moeten aansluiten.
Al werken niet alle monitoren met USB op die manier.

Er staat vast iets over in de handleiding van die monitor.

Inderdaad, het signaal van je muis en toetsenbord zou dan terug moeten naar je laptop over de HDMI-kabel en daar zijn de respectievelijke poorten niet op voorzien.

Oke, maar het moet mogelijk zijn toch?
Moet ik hiervoor een bepaalde kabel hebben?

Wat ik al zei, een USB kabel van een USB poort van je laptop naar een USB poort van de monitor.
Als de monitor dat ondersteund.

Ik heb ook een mini dp aansluiting op de laptop en een normale dp in de monitor. Zou het daarmee wel kunnen?

Dat heeft niks met muis en/of toetsenbord te maken.

als de monitor via een usb-kabel was aangesloten zou het wel werken, maar dat doen monitors nu eenmaal niet.

Usb 3.0 B op de monitor naar usb 3.0 a op de laptop. En dan de keyboard aan de monitor? Zou dit werken?

Als de monitor dat ondersteund wel.

Oke en hoe kan ik opzoeken of deze dat ondersteund? P.s. geen manual geleverd:)

Op de website waar je zelf naar verwijst staat dat de monitor een USB hub heeft, waar we het al eerder over hadden in #2.

Laatst bewerkt:
Gebruik hier een Lenovo L24i-10 en die heeft ook usb aansluitingen.
1 usb-kabel van de monitor naar de pc ( meegeleverd, usb 3 ) => de andere poorten op de monitor werken zonder problemen.
Monitor wordt gebruikt via DP op de videokaart.
Muis en toetsenbord werken beide indien aangesloten op de monitor.
Voorwaarde is dus wel de aansluiting usb-pc naar usb monitor.
Daar heb je geen handleiding voor nodig, alleen een beetje gezond verstand.:thumb:

Ik neem dan aan dat dat de gele aansluiting is?
Er is 1 gele en 3 blauwe!

Sorry ik ben niet zo sterk in dit haha

Hey scrapheap thanks!
Gezond verstand? Niet iedereen is technisch aa gelegd vandaar mijn vraag

Die gele zal een USB 3.0 SS (Super Speed) poort zijn.

Bij mij is deze hoofd-aansluiting indd. geel van kleur en hij zit ook aan de achterkant, naast de DP aansluiting.
De andere usb3 poorten zitten aan de zijkant.
238747611alt5

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan