Muis knippert na SP 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

ninehundred

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Berichten
85
Hallo,
Ik heb gisteren mijn windows vista versie upgedate naar SP1.
Nou is die klaar met installeren en heb ik hem een paar uurtjes laten uitdraven,
maar mijn muis (cursor) knippert de hele tijd op het scherm.
Hij wisselt telkens heel snel van een normale cursor naar het cursortje wat voorheen een zandloper was..

Vrij irritant dat dat ding zo loopt te knipperen.. en ik denk ook niet dat dit de bedoeling is.

Iemand hetzelfde probleem, of een oplossing?

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
bij mij hetzelfde, snel knipperende zandloper, zeer irritant

heb sp1 weer verwijderd en wacht eerst op een oplossing.
 
sja bij mij is hij ook heel traag..
ben hem nu ook aan het verwijderen, wat ook al lang duurt :p
 
Hoi !

Allemaal Logitech-klanten ?

Greetz,

Harry.
 
ik heb allesinds een logitech maar als ik dit al zie ga ik toch nog even wachten voor dat sp1 te installeren hoor :)
 
Mogelijke oplossing knipperende muis!

Hallo allemaal,

heb maar even speciaal geregistreerd om mijn reactie te kunnen plaatsen.

Ik had hetzelfde probleem. SP1 geinstaleerd en een knipperende muis (ja cursor natuurlijk... :))

Heb in mijn taakbeheer gekeken en zag dat mijn CPU gebruik op 75 procent stond en Vista steeds de service met de naam: Ati Externall Event Manager aan het opstarten was, en weer afsluiten, en weer opstarten. Dat ging maar door.

Nu heb ik alle ATI drivers gedeinstaleerd (heb asus mobility drivers) maar dat bestand bleef laden. Dus heb ik die service via msconfig uitgeschakeld. Nu heb ik nergens meer last van.

Het was dus duidelijk een probleem met mijn videokaart drivers. Maar goed op mijn notebook draaien de standaard Vista drivers voor mijn videokaart (Ati X1600) ook heel goed.

Hopelijk helpt dit jullie. Veder heb ik ook een mail naar microsoft gestuurd dus mocht ik nog meer weten dan zijn jullie de eerste.

Met vriendelijke groet,

Peter
 
hier geen Logitech, maar een Trust muis, draadloos 4knoppen en een scrolwiel
 
Naja SP1 verwijderen wil die hier niet. dan zegt die dat het is mislukt.
Ik heb geen logitech maar een asus muis. en als ik die loskoppel en op de touchpad overga, doetie het nog steeds.

ik ga nu dan ook maar eens proberen om mijn videokaart driver up te daten.. kijken of dat helpt :confused:
 
Sjonge jonge ze kunne ook niets goed doen he!!! hele computer doet raar hoe kan ik dat klre sp 1 verwijderen!?

k heb die laptop pas paar dagen :S vind ik nu al zonde gek:(

heb het al hoe je moet verwijdere ik vertel wel of het nog is gelukt!



heb de sp1 verwijderd en ben er van afgekome! alleen ik heb het gevoel dat me computer langzamer gaat maarjah ik hoop dat er snel een oplossing voor dat muis knippering komt!
 
Laatst bewerkt:
tja..
maar bij mij heeft het opnieuw installeren van de ati drivers (wel de nieuwste downe) en iets wat lijkt op Ati Externall Event Manager, uitzetten geholpen!
ik heb alleen ook niet echt het idee dat vista nu sneller is geworden.. maar dat kan ook komen door het gekloot wat ik ermee heb gehad :D

nouja het was het proberen waard en het werkt bij mij iig wel.
ik hoop bij jullie ook!

iedereen die geholpen heeft hardstikke bedankt,
en de rest allemaal suc6 verder.

ik zal nog even actief blijven op dit forum voor als er nog vragen zijn. ;)
 
maar weetje wel zeker dat uitzetten van Ati Externall Event Manager je computer niet negatief beinvloed?
 
Ik denk niet dat het kwaad kan dat je dat uitschakeld... waarvoor dient het trouwens?
Het zal iets voor je instellingen ofzo zijn voor je grafische weergave maar zolang je niets speciaal ziet, geen probleem dan denk ik zo :p
 
ik heb ook geen idee, ik wagt wel op een oplossing is het beste.. misschien een andere update waar het verbetrd word
 
ja een oplossing voor het knipperen van de muis zal er wel komen. ofwel op de site van microsoft ofwel met de updates binnen een maand ofzo :D
 
ja in een maand..
tot die tijd laat ik het gewoon uit staan en wanneer er een oplossing is zet ik hem wel weer aan :p
 
Bericht van Microsoft

Zoals beloofd hier de reactie die ik heb gekregen van Microsoft. Netjes binnen de 24 uur die mij belooft is.

Groetjes,

Peter
--------------------------------------------------------------------

Geachte heer / mevrouw,
Bedankt voor het gebruik maken van Microsoft Product Support Services!
Ik begrijp uit uw email, dat u een probleem heeft met het een knipperende muiscursor
Ben opzoek geweest voor u,om te kijken of ik kon achterhalen waar u probleem vandaan komt.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat dit vaak te maken heeft met de grafische/videokaart.
EN dan specifiek de videokaarten van ATI.
Hetgene wat u kunt proberen is de videokaart te updaten met de laatste nieuwe drivers.
Als u niet weet wat u videokaart is,kunt u dit op de volgende manier controleren.
1. ga naar start
2. direct boven de start-knop ziet u staan "zoekopdracht starten"
3. type in het venster het volgende "dxdiag" en druk OK
4. bovenin ziet u verschillende tabbladen en hier ziet u ook beeldscherm
5. Onder het tabblad beeldscherm ziet u de gegevens van de videokaart
dit zijn de sites waar u de standaard kaarten kunt updaten
www.amd.ati.com
www.nvidia.com
Mocht dit niet tot het gewenste resultaat leiden kunt u het volgende proberen
1. ga naar start
2. direct boven de start-knop ziet u staan "zoekopdracht starten"
3. U krijgt nu een kleinscherm "hulpprogramma voor systeemconfiguratie"
4. u kiest bovenin voor het tabblad services
5. in deze lijst ziet u een optie staan "ati external event utility
6. deze dient u uit te schakelen
7. u kiest nu voor toepassen en sluiten
8. u dient de pc nu opnieuw op te starten.
9 als de pc opgestart is kunt u gaan controleren of bovenstaande stappen uw probleem oplossen
Mochten bovenstaande stappen niet tot het gewenste resultaat leiden,zou ik dit graag van u vernemen,zodat ik voor verder
kan zoeken naar een passende oplossing voor uw probleem

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Microsoft Product Support Services
Tel. Nederland: +31 (0)20 5001500
Tel. België: +32 (2) 5033113
 
Ik denk dat PeterJH daar wel een goede oplossing heeft gevonden :D
Maar zo'n conflict met de ati-kaarten zou microsoft wel opgelost hebben hoor...
 
Ik denk dat PeterJH daar wel een goede oplossing heeft gevonden :D
Maar zo'n conflict met de ati-kaarten zou microsoft wel opgelost hebben hoor...

Het probleem ligt hem ook niet bij Microsoft maar bij de ATI driver. In mijn geval ook nog eens een aangepaste ATI driver omdat het een custommade driver is van Asus. De standaard ATI mobile drivers werken niet op Asus notebooks. Veel merken waaronder Asus passen hun drivers aan.

Het bovenstaande antwoord wat ik mailde kreeg ik van Microsoft zelf. Dus de nieuwste drivers installeren van je ATI kaart zou kunnen helpen. Daarbij komt nog wel eens dat de standaarddrivers van Vista zelf ook goed werken en dan heb je nergens last van.

Gr.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan