Muis locatiebepaling

Status
Niet open voor verdere reacties.

bonnowagt

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Hallo,

Ik heb een programma in een formulier met een plaatje als achtergrond die voorzien is van diverse attributen. Ik wil graag als de muis zon atrribuut aanklikt er iets gebeurt, bijv. een ander formulier openen. Mou kan ik op de attribuut een onzichtbare knop plaatsen maar dit moet toch ook kunnen met een locatiebepaling x en y, overal gezocht maar kom er niet uit

Groet

Hier kom ik niet echt uit. Misschien nog voor de duidelijkheid. Ik heb een foto als achtergrond. Op de foto staat in de rechterbovenhoek een stoel. Als ik hier op klik wil ik bijvoorbeeld dat er een andere formulier wordt geopend. Dus zonder picture box, button enz. Gewoon een kale foto. Dus dit moet volgens mij dan met locatiebepaling x en y, als de muis daarbinnen klikt moet dus dat andere formulier worden geopend.

Dus je wilt dat er op de foto geklikt kan worden.

Wat bedoel je met dat er een ander formulier word geopend.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat klopt dus niet op de hele foto maar een bepaalde gedeelte van de foto

@Photoshopper: Dit is het forum Visual Basic. Dat is een programmeertaal.

@Bonnowagt: Wat bedoel je met 'attributen'?

Ik weet dat dit visual basic is en dat is zondermeer de reden dat ik hier de vraag stel. Ik heb gewoon een foto als achtergrond in een formulier. Ik heb attr. al;s voorbeeld gesteld. Ik wil gewoon op een bepaalde positie op deze achtergrond kunnen klikken en dat er dan een actie volgt, bij het openen van een formulier etc

Normnaal heb je een formulier met een button waarop je klit en dan volgt een actie. Ik wil ipv die button plaatsen een bepaalde positie op de foto die dan dezelfde reactie heeft. Ik heb dus een foto als achtergrond waarop o.a. een stoel staat. Ik wil hier dan op klikken, dus in feite is de stoel de button.

Hi zet een OvalShape op de plaats waar geklikt moet worden.
set de backstyl op transparand en de borderstyle op custom of Transparent.
gebruikk de OvalShape1_Click voor je opdracht je kan dan meerdere shapes gebruiken op je afbeelding

je kan er ook een label voor gebruiken

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan