muis opent ongecontroleerd diverse vensters

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Een kennis van mij heeft een pc met Windows XP er op. Als hij de muis over het bureaublad beweegt openen zich diverse vensters ongecontroleerd waardoor het werken op de pc onmogelijk wordt. Om dit probleem te verhelpen is er van alles gedaan. B.v. Windows 2 x opnieuw geinstalleerd na grondige formattering van de hd. Soms heeft hij hier uren geen last van maar dan is het er plotseling weer. Wat kan er aan de hand zijn? Wat moet hij hier aan doen?

sgrav000

Laatst bewerkt:
Er kan of een virus op de computer zitten of het zogehete "spyware"

Je kunt deze twee dingen laten scannen met deze programma's:
Spyware
Virusscanner

Ze zijn allebij gratis en in mijn ervaring ermee is :thumb:

Laatst bewerkt:
ongecontroleerde vensters bij bewegen muis

Dank Tomdevill voor het antwoord.
Noch virussen noch spyware spelen een rol.
Hij doet het als de computer opnieuw is geïnstalleerd nadat een bedrijf alvorens Windows opnieuw te installeren de hd grondig had schoongemaakt (extra format) op virussen.
Spywarebestanden spelen pas een zodanige rol als ze met heel veel zijn. Dat is nu niet het geval: Men is alleen op internet geweest om een virusscanner te downloaden.

Wel valt op dit moment de verdenking steeds meer op een tekentablet hetgeen eigenlijk een veredelde muis is. Dit zal worden losgekoppeld en gedeïnstalleerd. De resultaten daarvan weet ik nog niet.

sgrav000

Kapotte muis met loshangend contact? Heb je het al eens met een andere muis geprobeerd?

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan