Muis stopt ermee

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul11

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2002
Berichten
80
Mijn muis doet raar. Na een minuut of vijf stopt de muis ermee. Een usb muis welteverstaan.
Als ik vervolgens de touchpad gebruik gaat dit heel erg stroef. Ook sluit de pc na een dergelijke vastloper niet meer af. Hij blijftdan hangen op het blauwe afsluitscherm. Erg frustrerend. Ik heb xp inmiddels een aantal keer opnieuw geinstalleerd zonder succes. Dit geeft mij het idee dat het te maken heeft met de hardware.Iemand een idee?
 
Heb je al eens een andere USB-poort geprobeert om te kijken of hij het daarmee wel goed doet?
 
Ja zeker. Maar het feit dat de touchpad ook gek doet, doet mij denken dat er iets serieus mis is. Qua hardware dus. Wat ook gek is is als ik iets type er niets gebeurt totdat ik met de touchpad de cursor verplaats.
 
als het ook in het touchpad zit, ligt het eerder aan de software dan aan de hardware. Touchpad en muis hebben niets met elkaar te maken.
Wat heb je de laatste tijd aan software geinstalleerd en geknutseld?
 
Vannacht xp herinstalleerd. Als eerste wilde ik winxp managaer installeren, maar daar had ik ik framework 2.0 voor nodig. Daarna zijn de problemen weer begonnen die ik voor de herinstallatie ook al had (de reden voor een format en clean install). De problemen met opstarten en afsluiten zijn ook niet voorbij.

De xp die er nu op staat, is wat ik bij de koop van de laptop erbij heb gehad. Het lijkt me dat daar de bijpassende drivers in zitten.'
 
En heb je die bijpassende drivers dan ook geinstalleerd? Al op de site van de leverancier gekeken voor de laatste drivers?

Ron
 
Ik heb nergens gele vraagtekens staan in aparaatbeheer, dus dat zit dan wel goed toch?
Wat me ook is opgevallen is dat bij het opstarten en afsluiten er niets gebeurd, maar wel als ik aan het touchpad zit. Alsof ik hem moet wakker schudden steeds. De usb poorten werken ook niet optimaal, soms wel, soms niet.

Iedereen bedankt voor de hulp trouwens!
 
Ok het probleem is gedeeltelijk opgelost. Naast het touchpad zit een plek en als ik die indruk doet het systeem het prima. Maar ja constant een plek indrukken is ook niet heel erg relaxed. Weet iemand wat er links naast het touchpad op het moederbord zit? Of is dat in elk systeem anders? Het is een Compaq Presario v4000.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan