Muis werkt niet bij kiezen van account.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny94

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Hoi,

Ik heb een nieuw moederbord en processor gekocht omdat ik mijn pc wilde upgraden.
Na deze in mijn kast gebouwd te hebben, startte ik de pc op en hij werkte.
Maar nu bij het kiezen van mijn account werkt de muis niet, het lichtje ervan brandt niet en ook mijn toetsenbord wordt niet verlicht ( logitech g15 ). Ook de resolutie is in het scherm waar ik mijn account kan kiezen lager, terwijl de videokaart drivers er wel gewoon nog opstaan denk ik.
Ik post dit bij systeem omdat ik denk dat het niet aan de muis zelf ligt. Want ik heb het ook met een andere muis geprobeerd. Ik kan wel met mijn toetsenbord de BIOS ingaan.

Mvg

Laatst bewerkt:
Als je een nieuwe moederbord en processor installereerd is het altijd aan te raden om Windows opnieuw te installeren. Tijdens de installatie word Windows (bij versie XP en nieuwer) namelijk aangepast aan jouw specifieke hardware. Zo zal de chipset van jouw oude systeem niet hetzelfde zijn als op jouw nieuwe moederbord. Als je toch besluit door te gaan met je oude Windows installatie, dan moet je zoizo rekenen op vreemde foutmeldingen in de toekomst.

Cotje

Aha ok, maar is er dan een mogelijkheid om op zijn minst in windows te komen zonder windows opnieuw te installeren?

Behalve het oude systeem terugbouwen kan je de veilige modus proberen. Anders kan je je de harde schijf altijd nog bij een andere pc erbij plaatsen om gegevens eraf te halen.

Ok, ik wil idd wel een paar dingen bewaren. Als ik de harde schijf aan sluit op een andere pc hoe werkt dat dan? Want daar staat toch ook windows op geïnstalleerd? Moet ik dan de schijf waar windows op staat van die pc afhalen en deze eraan doen?

Nee, de harde schijf waar windows xp op staat in die andere pc laat je gewoon zitten, daar ga je immers vanaf op starten. De andere harde schijf hang je er als extra schijf bij, nadat die opgestart is zal je dus twee schijven zien, die van de pc waar op zit te werken en de schijf waar jij je data op wilt halen.

Maar als op de schijf met de data ook windows xp is geïnstalleerd, start de pc windows dan wel automatisch vanaf de schijf die in de andere pc zit?, maar dan zijn er toch 2 C schijven?

ALs de pc juist geconfigureerd is start die vanaf de juiste schijf op, indien die dat niet doet dan moet je in de BIOS even de juiste schijf selecteren om vanaf op te starten.

Jouw c: schijf komt dan bij de andere pc als een andere letter (bijvoorbeeld d:) in windows verkenner te staan

Ok mooi, dat probeer ik dat daalijk ff dus dan moet ik de bootsequence veranderen als hij het niet doet. Ik houd je op de hoogte :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan