Muis werkt niet in de email.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fleurtje1967

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2013
Beste mensen,

Ik heb mij vandaag aangemeld hier omdat ik een probleem heb met de pc. Ik hoop dat jullie mij aub kunnen helpen, daar het zeer belangrijk is. Ik zal precies uitleggen wat er is gebeurd.

Ik had mijn pc nog niet zo lang geleden opnieuw ge�nstalleerd. Ik dacht dat dat ergens tussen 15 en 20 november. Nu achteraf denk ik dat het 22 november was. Kort daarop begon het. Het begon met het AVG Tuneup Utilities 2014 die ik ineens op mijn pc te zien kreeg en dat ik 15 dagen op proef kon kon gebruiken. Dat programma zei dat je opstart programma's die je niet veel gebruikt kan uitschakelen omdat de pc dan sneller word. Ik heb dat gedaan en mijn pc heeft nog nooit zo traag gewerkt. De pc is niet oud (november 2012) Internet opstarten duurde een eeuwigheid. Maar doordat ik dit ge�nstalleerd had, kwamen er ook ander programma's erbij zoals 24/7 wat dan rechts boven in de hoek kwam te staan. Ik dacht: ik moet er vanaf. Eerst in software gekeken wat er weg kon. Ik dacht: weet je wat, ik doe gewoon systeemherstel dan ben ik gelijk van alles af. Dat heb ik gedaan.

Ik ging naar systeemherstel. Ik heb windows 7 en bij systeemherstel kon in niet verder terug dan 22 november. Aangezien ik niet al mijn software te zien kreeg dat ik had ge�nstalleerd zoals Microsoft office, wist ik dat ik die niet kwijt was. In systeemherstel staat er duidelijk dat je bestanden, afbeeldingen en andere persoonlijke gegevens niet kwijt bent. Wel moet je voor je systeemherstel doet je bestanden waar je mee bezig bent opslaan. Ik was nergens mee bezig dus dat hoefde ik niet te doen. Ik laat de computer terugzetten naar 22 november. Ik wist van dat moment zeker dat AVG Tuneup Utilities er niet op stond. Ik ben de deur uit gegaan en vanmiddag thuisgekomen. En toen merkte ik het volgende.

Ik wilde kijken of er mail was en toen zag ik dat ik al mijn gegevens opnieuw moest invullen in outlook 2007. Ik dacht: vreemd, maar als ik dat doe staat alles er vast nog in. Immers: systeemherstel heeft geen invloed op bestanden en persoonlijke gegevens die op de harde schrijf staan. Ik vul alles in. Mijn mails zijn weg. Nu heb ik wel een backup, maar die is van 22 november 2013. De mails van na 22 november zijn heel belangrijk. Ik probeerde via systeemherstel de pc weer terug te zetten na vandaag en toen had ik nog mijn email niet terug. Ook niet de programma's die ik via systeemherstel eraf had gehaald. Ik dacht: helaas, dan maar de mails tot 22 november en dan moet ik vragen of de mensen hun mails nogmaals willen sturen. Dus ik wil mijn backup importeren in outlook.

Ik heb een backup op een externe harde schrijf. Ik ga naar outlook 2007, ik ga naar bestand en dan naar importeren/exporteren. Ik vul nog in importeren uit een ander bestand en ik kies persoonlijke bestanden (pst.) Dan moet ik het bestand ergens vandaan halen, maar in eerste instantie verwijst hij altijd naar de harde schrijf en dan ga je zelf naar de externe harde schrijf. Maar wat zie ik tot mijn verbazing: de emails staan wel op de harde schrijf. Er stond een bestandje outlook van 1kb en dat is een testbericht en er stond nog een bestand van ongeveer 35.000 kb. Ik dacht: dat zijn mijn mails en dat ga ik importeren.

Dat ging goed. Ik zag inderdaad bij het kopi�ren dat het al mijn mails waren. Maar Outlook 2007 liep vast. Stond boven: Outlook reageert niet. Dat duurde erg lang en wilde hem wegklikken om opnieuw te beginnen. Dat lukte niet en ik kreeg een scherm met: wilt u nu afsluiten of wilt u wachten tot het programma weer reageert. Ik dacht: ik wacht. Maar het wachten duurde zo lang dat ik hem heb weggeklikt. Ik begin opnieuw.

Ik starten Outlook 2007 opnieuw op. Dan krijg ik een klein scherm, waarbij niet het hele bureaublad is gevuld. Dat doe je rechtsboven in de hoek. Zolang ik met de muis op het bureaublad sta, gaat het prima en doet de muis het. Sleep ik de muist naar de email om mails te lezen of om te kijken of er mails zijn of om het scherm te vergroten dan is de muis weg. Zodra de muis outlook raakt, lijkt het alsof hij achter outlook verdwijnt.

Op het bureaublad kan ik alles aanklikken, in Google ook. De muis werkt goed, zo ook nu ik hier op het forum schrijf. Alleen met outlook niet meer, sinds het hele verhaal van hierboven. Ik heb intussen schrijfcontrole gedaan en ook Microsoft office eraf gehaald en opnieuw ge�nstalleerd en het probleem is niet verholpen en doet zich nog steeds voor. Ik kan dus niets met de email omdat de muis daarin verdwijnt achter het outlook programma.

Aangezien ik van zelfstandig en vanuit mijn eigen huis werk, krijg ik veel email die ik moet lezen en beantwoorden. Ik kan nu niets meer met mijn email. En er staan nog belangrijke e-mails die ik moet beantwoorden.

Wie weet wat dit is en kan mij a.u.b. helpen. Ik zou jullie zeer dankbaar zijn.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn.

Alvast bedankt.

Groet,
Fleur

that's quite a story :o

Heb je er al aangedacht om eens de tab toets te gebruiken i.p.v. de muis.
Daar kun je meer mee als gedacht.
Blijft natuurlijk het probleem.
Wellicht een nieuwe driver ? Daar je niet omschrijft wat voor een muis en os je gebruikt, zullen wij gebruik moeten maken van een "glazen bol" om je verder te helpen.

Hoi Coenraad,

Ik heb alle toetsen gebruikt, maar geen enkele werkt.

Voor al het overige wat ik doe werkt de muis uitstekend. Enkel in outlook doet hij raar.
Ik heb een draadloze muis van Trust. Ook op deze site kan ik prima werken met de muis.
Alleen als ik outlook opstart dan krijg ik een klein scherm. Wil je dat groter maken of je mail binnenhalen en je gaat met de muis naar verzenden/ontvangen of je gaat naar de plek om het beeldscherm te vergroten of je wilt een mail lezen, dan verdwijnt de muis uit zicht. Het lijkt alsof de cursor fhet achter het scherm van outlook terechtkomt.

Maar wat is os?

Os staat voor ( o ) peratie (s )ysteem.

Toch een merkwaardig probleem.
Ga eens naar configuratiescherm, progamma's en onderdelen.
Zoek Microsoft Office , rechtsklikken op Office en vervolgens herstellen.
Je hebt daarbij zeer waarschijnlijk je installatie dvd bij nodig.
Suc6

Heel merkwaardig en ik heb dit nog nooit gehad.

Ik heb Microsoft office er zelfs helemaal vanaf gehaald via software verwijderen en hem opnieuw geinstalleerd.
Het probleem was hierbij niet verholpen.
Ik ga het nogmaals proberen, maar nu met herstellen.

De beste remedie is je pc opnieuw installeren, maar dan ben ik wel al mijn mails kwijt. Dat is het probleem. Als ik mijn mails maar in outlook krijg zodat ik een backup kan maken, dan zou ik daarna mijn pc opnieuw kunnen installeren. Maar nu nog niet.

Ik heb het net gedaan, maar het heeft niet geholpen.

Ik zal er een voorbeeld bij doen. Misschien verduidelijk ik het daarmee.

outlook.jpg

Om de outlook heen, zie ik de cursor overal. Ik kan op het bureaublad overal op klikken. Ik kan de cursor slepen naar mijn email die zoals die op het bureaublad zichtbaar is. Precies tot aan de rand. Kom ik met de cursor in de outlook dan verdwijnt direct de cursor uit zicht. Ik kan dus niet met de cursor naar het kruisje rechts in de hoek om af te sluiten. Ik kan niet naar verzenden/ontvangen of naar een mail om te lezen. De cursor is niet zichtbaar zodra ik met de cursor in de mailbox sta.

Zou je graag willen helpen, maar dit is voor mij een raadsel.

Heb je bij het instellen van je account ( hopelijk ) kopie op server laten staan ?
Dan kun je online bij de webserver alsnog bij je berichten. ( van je provider )
Zoeken op bv. webmail " ziggo"

Nee, ik heb geen kopie meer op de server staan. Had ik uitgezet omdat ik steeds op een punt kwam dat mensen mij geen mail meer konden sturen en de mail terugkregen dat het niet bezorgd kon worden. De mailbox liep dan door.

De mails staat nog wel ergens op de harde schrijf zoals ik in het startbericht schrijf. Op het moment dat je berichten vanuit een ander bestand wil importeren, krijg je iets te zien waar je je mails uit kan halen. Dat is altijd de harde schrijf. Ik klik dan op bladeren en ga naar de F.schrijf (externe harde schrijf) en importeer dan van die schrijf waar ik het opgeslagen heb. Alleen op die externe harde schrijf staan de mails tot 22 november. Maar ik heb niet op bladeren geklinkt, maar op het bestand waar het naar toe verwees. De harde schrijf (C-schrijf) dus. Daar zag ik een bestand staan van ongeveer 35.000 kb staan. Dat zijn dus mijn mails.

Er stond bij waar ik het kon vinden iets van users fleurtje applicatie data en nog wat. Het lijkt mij als ik dat opsla op de externe harde schrijf en de pc opnieuw installeer en het terug plaatst dat ik dat dan gewoon kan importeren. Maar dat weet ik niet zeker. Maar ik weet nu ook niet waar ik dat bestand kan vinden op de harde schrijf. En klopt het dan ik dat later kan terugplaatsen en alsnog de mails niet kwijt ben?

Ik hoop dat je mij een beetje kan volgen.

Het vollopen van je mailbox kun je voorkomen, door hem regelmatig te legen.
Ziggo gunt je maar een mailbox van 100Mb.

Je kunt ook bij hotmail of gmail een alternatief adres aan te maken, heb je meer dan genoeg ruimte.

Op het moment van schrijven zit ik achter m'n ( android ) tablet dus kan ik het niet snel even uitvogelen.

Maar, maak van de map gebruikers zeker een backup op je externe HDD.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan