Muis wordt (soms) niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Ik heb een merkwaardig probleem met mijn muis... Het is een (draadloze) Logitech HID-compliant Unifying mouse, in combinatie met toetsenbord K520.

Sinds ik Windows 10 gebruik, komt het regelmatig voor dat mijn mijn muis na opstarten (of herstarten) van Windows niet herkend wordt.

Wat heb ik zelf inmiddels gedaan:
- Gekeken naar de laatste versie van de muis. Bij Eigenschappen staat het stuurprogramma 5.90.38.0 van datum 9-6-2015. Er lijkt geen recentere te zijn
- Versie van Setpoint programma is 6.67.82, dit is ook de meest recente
- Met andere draadloze muis getest, zelfde resultaat.... Dus het lijkt ook niet echt aan 'de' muis te liggen. Lastig..
Maar wellicht zie ik wat over het hoofd

Als ik mij af- en aanmeld dan gaat het (tot nu toe) wel weer goed. En als ik de usb-aansluiting ontkoppel en weer aansluit, dan is het (tot nu toe) ook goed.

Wellicht is er iemand die hier ervaring mee heeft en/of wat tips heeft en mij kan helpen bij dit vervelende probleem...

Enige tip die ik weet: is Windows up-to-date?
Kijk even of er updates geïnstalleerd kunnen worden.

Bedankt voor je snelle reactie, maar.. zoals je wellicht weet, download Windows 10 zelf de updates, en in het Actiecentrum lijkt ook alles up-to-date. Dus daar zal het niet aan liggen.

Probeer eens een normale usb-muis met een touwtje, ik krijg het vermoeden dat het probleem in de Setpoint software zit..?
Als een usb-muis met touwtje wel probleemloos werkt kun je dat in elk geval uitsluiten..
Zelf gebruik ik ook zo'n muis ( Microsoft Intelli-muis, optisch met kabel ) zonder problemen onder Win10.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie...

Met een bedrade muis lijkt het wel goed te gaan, maar een beetje hobbyist wil dit natuurlijk uitgezocht hebben en het zou toch gewoon 'draadloos' moet werken!

Ik heb nog eens goed op de site van Logitech gekeken naar updates. Hoewel ik al de laatste versie had van Setpoint, stond er hiervan nog een 64-bit versie (ik had eerder de 32-bits geinstalleerd), dus ik dacht: Met een beetje geluk.... Maar helaas, na een paar keer herstarten ging het toch weer mis.

Ik doe het maar even met usb-kabel erin en eruit, maar dat is natuurlijk een beetje geklungel. Ik zal morgen Logitech is bellen. Wellicht kunnen zij nog wat uit de hoge hoed toveren.

Ik houd jullie op de hoogte en bedankt zover voor de reacties....

Uiteraard snap ik de frustratie en de wil om het op te lossen maar als je zo op internet eens rond kijkt zijn er veel gebruikers die na de update naar W10 tegen allerlei problemen aan lopen zoals problemen met stuurprogramma's van geluids- en videokaarten en diverse andere rand-apparatuur.
Fabrikanten beginnen nu langzaam aan geschikte drivers voor Win10 uit te brengen, grote kans dat Logitech daar binnenkort ook mee komt.
Mijn verwachting is dat het over een tijdje wel opgelost zal zijn maar daar zal wel wat tijd in gaan zitten, Win10 is nog lang niet zalig makend dus ik kijk nog even de kat uit de boom voor ik de overstap maak.
Overigens had ik zelf een probleem met de geluidskaart na de upgrade naar Win10 op mijn test-systeem maar door de Win7-driver opnieuw te installeren is dat inmiddels opgelost.:D

Bedankt voor je uitgebreide reactie...

Ja, ik vrees dat ik er mij er in moet berusten. Ik ben overigens ook al nog paar andere probleempjes tegen gekomen. Na update W10 geen geluid meer, na lang puzzelen bleek het een hele kleine aanpassing ergens diep weggestopt, te zijn. En VMware werkte niet meer; nieuwe versie moeten downloaden en installeren. En zo nog wat kleine dingetjes, Dus vlekkeloos gaat het allemaal niet.
En nu maar hopen dat Logitech het probleem met die hele specifieke muis 'M310' op een redelijke termijn op gaat lossen!!

ik heb dat probleem ook
daarnaast werkt ook het mousepad niet.
alleen de bedrade muis werkt.
het gekke is dat eergisteren het mousepad en de optische muis het na enkele minuten uit zichzelf gingen doen.
vandaag echter helemaal niks.

weer wat nieuws: ik heb een asus tablet met w10 en als ik die met de vingers bedien verdwijnt de muisaanwijzer helemaal!

Reactie voor Wilri...

Heb je dat ook met dezelfde muis, de M310? . Ik ga maandag Logitech bellen. Ik houd je op de hoogte. Jij mij ook?

ik heb de M185 logitech
na opnieuw starten werkt de muis en het mousepad weer wel.

Werkt ook bij mij bij met opnieuw opstarten en bij aan- of afmelden. Voorlopig houd ik maar op even 'usb stekkertje eruit en erin'. Duurt maar een paar seconden, maar irritant en onbevredigend blijft het...

Even een tussenbericht...

Ben nog niet veel verder. Ook bij Logitech komen ze er niet uit. Lijkt duidelijk 'niet' aan de muis te liggen.

Zojuist voorgelegd bij MS-Answers/Community. We wachten weer af....

en bij mij is het probleem opgelost door Windows 10 met een ISO bestand nogmaals te installeren.
alles werkt nu perfect

Maar in mijn situatie zal dat waarschijnlijk niet helpen, omdat hierna de bios nog steeds de 'oude' versie gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan