muis

Status
Niet open voor verdere reacties.

itttt

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2004
Berichten
31
Ik heb de muis zo ingesteld dat de cursor automatisch naar de juiste knop springt. Standaard staat dat niet zo in windows maar via de eigenschappen van de muis kan dat zo worden geregeld. Op al mijn andere PC's blijft die eigenschap bewaard ook als ik de PC opnieuw heb moeten opstarten, maar op een laptop (Windows XP home/SP2) verdwijnt die eigenschap na iedere boot. Wat is daarvan de oorzaak ?
 
Deïnstalleer de software van de muis eens op je laptop.
 
Heb ik nu twee maal gedaan. Volledig verwijderen, laptop opstarten en muis opnieuw laten installeren, vinkje zetten bij de eigenschappen, laptop opnieuw opstarten...en .. vinkje steeds verdwenen...dit heb ik nog nooit gehad bij een andere PC.
 
Wat je kunt doen is een snelkoppeling maken in je Opstarten programmagroep, met de volgende commandoregel:

reg.exe "HKCU\Control Panel\Mouse" /v "SnapToDefaultButton" /t REG_SZ /d "1" /f

Dat zou als het goed is elke keer dat je inlogt je muiscursor bij een dialoogvenster op het standaardknopje moeten zetten.

Ik heb verder niet direct een verklaring bij de hand wat er bij je aan de hand is, vandaar deze 'workaround' voor je probleem.

Succes,

Tijs.
 
Bedankt voor deze suggestie. Ik heb het nu geprobeerd, maar ook dat werkt niet.
 
Tik eens in uitvoeren msconfig: tablad opstarten en kijk of je daar iets vind ivm muissoftware en kijk of dit aangevinkt is.
 
Bedankt voor het antwoord. De muis is daar te vinden en staat aangevinkt.
 
Niet alleen de muis maar ook de software??
 
Ik heb een kleine fout gemaakt in de commandoregel. Hieronder de goede:

reg.exe ADD "HKCU\Control Panel\Mouse" /v "SnapToDefaultButton" /t REG_SZ /d "1" /f

Probeer het opnieuw.

Tijs.
 
Wat betreft de software van de muis: als ik de instellingen via het configuratiescherm kan veranderen, dan ga ik er vanuit dat de software geinstalleerd is. Via MS config -opstarten kan ik de muis verder niet traceren: wel de snelkoppeling die me ook is aanbevolen te maken en die is aangevinkt.
 
Die snelkoppeling heb ik net een aanpassing van aangegeven (zie mijn vorige posting).

Ik herhaal de juiste versie hier nog even:

reg.exe ADD "HKCU\Control Panel\Mouse" /v "SnapToDefaultButton" /t REG_SZ /d "1" /f

Verwijder de 'foute' snelkoppeling, en maak een nieuwe met de gecorrigeerde commando-regel erin.

Succes,

Tijs.
 
De foute snelkoppeling had ik al verwijderd en de juiste aangemaakt en in de map OPSTARTEN geplaatst. Maar alles zonder resultaat.
 
Let je wel op dat je eerst moet herstarten om de snelkoppeling te 'gebruiken', zoals ik al schreef? Je kunt er overigens ook gewoon op dubbelklikken onder Windows (dus terwijl je al in Windows bent). Er flitst een venstertje voorbij dat zich direct weer sluit.

Wat je verder nog kunt testen: Probeer eens handmatig die instelling om te zetten van 0 naar 1 in de Registry-editor.

Start -> Uitvoeren -> regedit.exe
Ga naar HKEY_Current_User (linkervenster)
Ga naar Control Panel (linkervenster)
Ga naar Mouse (linkervenster)
Dubbelklik in het rechtervenster de waarde SnapToDefaultButton
Maak er de waarde 1 van, en druk op Ok.

Kijk of de muis dan het gedrag vertoont dat je wilt en/of dat je bij de aanpassing van de waarde een foutmelding krijgt.

Als het je wel lukt om het aan te passen (of het stond al goed), dan moet er wat anders aan de hand zijn (bijv. een instelling in de specifieke muis-software van je), en dan helpt de registry-aanpassing je dus helaas niet.

Tijs.
 
Dank voor het antwoord, maar na vele pogingen kom ik tot de conclusie dat het niet gaat lukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan