muis

Status
Niet open voor verdere reacties.

josefien49

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2013
Als ik de functie "Slepen" gebruik, merk ik dat de muis de ene keer het bestand dat ik wil verplaatsen kopieert naar de nieuwe plek en de andere keer wordt het bestand echt verplaatst. Hoe zorg ik dat de functie altijd "Verplaatsen" is?

Van C naar bijv. D is altijd kopiëren bij slepen.
Van C naar C of van D naar D is altijd verplaatsen bij slepen.
Ik gebruik ook altijd shift erbij zodat ik kan kiezen wat ik wil doen.

Groeten Marcel

@hoogteijling/Marcel: Ik denk dat je je vergist:
Met Shift erbij ingedrukt verplaats je (zie mijn vorige posting).
Met Ctrl erbij ingedrukt kopieer je.
Met Alt erbij ingedrukt maak je een snelkoppeling.
Met de rechter muisknop erbij ingedrukt tijdens het slepen krijg je keuze over verplaatsen, kopieren, snelkoppeling maken etc. zodra je die rechter muisknop loslaat in de andere map.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Je hebt volkomen gelijk dnties.

@TS
Excuses voor de verkeerde info.

Groeten Marcel

Er is 1 uitzondering: Als je een bestand in dezelfde map sleept als waar heb bestand al stond met de Shift toets erbij, dan wordt een kopie gemaakt. Ook met de rechter muisknop erbij kun je Verplaatsen dan niet kiezen.
Dat is overigens logisch: Het verplaatsen van een bestand naar dezelfde map als waar hij al stond zou betekenen dat je het bestand met zichzelf overschrijft (oftewel een nutteloze/ongewenste actie).

Tijs.

Ik dank jullie wel voor jullie antwoorden. Ik kom er nu wel uit denk ik. Had het al met meerdere mensen hierover gehad maar niemand wist hoe dat kwam.
Josefien

Tot je dienst. :)

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan