muisaanwijzer met zandloper

Status
Niet open voor verdere reacties.

goesje

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2003
Net heb ik via kazaa en screensaver gedownload, sinds die tijd staat er continu naast mijn muisaanwijzer een zandloper. Ook op het moment dat al mijn programmas zijn afgesloten en ik zover ik kan zien niets op mijn pc doe. De muis gaat ook schokkerig over het scherm en de pc is traag. Het lijkt er dus sterk op dat er "ergens" een programma aan het werk is die ik niet kan ontdekken. Kan dit een virus zijn? en wie weet wat ik hier aan kan doen?

alvast dank voor jullie moeite!

Al eens gekeken naar je muisinstellingen?

Configuratiescherm / muis / aanwijzers...daar kan je de verschillende muisaanwijzers kiezen...

En zeker eens scannen op spyware en virussen zoals Buffy al zei...

Heb je al geprobeerd om de screensaver te verwijderen.
Dat lijkt me toch de eerste gedachte.
Blijft de zandloper dan met systeemherstel terug naar voor de zandloper.

inmiddels heb ik met virusscan niets gevonden, de muis instellingen staan goed, de screensaver is reeds verwijderd, pc div. malen opnieuw opgestart en nog steeds hetzelfde probleem .....

Ook een spywarescan gedaan? Zie de links in mijn eerdere bericht.

Systeemherstel geprobeerd?

goede tip om housecall te laten checken, inderdaad er zit een worm op mijn pc dada.A. maar wat nu?

housecall kan de worm, het "systools.exe filetje, niet verwijderen. Hij geeft de foutmelding " kan het niet herstellen omdat het in gebruik is". Wie weet wat de volgende stap is om de worm DADA.A te verwijderen?

oh ja, als ik kijk bij ctrl+alt+del dan staat er 2x systools. Na geprobeerd te hebben die te verwijderen staan er 3 en daarna blijven er 3 staan maar is het niet te verwijderen .....

Tijdens het opstarten van de pc heb ik ctrl+alt+del ingetypt, de worm onder " systools" was toen nog bezig met opstarten, die heb ik hier nu afgesloten. Gelukkig werkte dat en de worm is niet geactiveerd. Met housecall opnieuw een scan gedaan en dit keer kon ik hem wel verwijderen omdat hij niet actief was. Zo te zien is alles nu opgelost.

Bedankt voor jullie reacties!!

later

goesje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan