muisevents

Status
Niet open voor verdere reacties.

visualstudio

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2006
Ik wil een bepaalde handeling automatiseren, maar daarvoor heb ik enkele dingetjes nodig.
Zo moet ik kunnen de locatie van mijn muis instellen en als het even mogelijk is, op die locatie dan een 'klik' laten plaatsgrijpen. (Dit alles wel te verstaan zonder de muis te bewegen)

Het komt er dus op neer dat ik, stel, mijn muis automatisch op positie 100,100 wil laten zetten (buiten het programmaveld) en daar een klik (met linkermuisknop) wil laten uitvoeren. Natuurlijk zou deze handeling dan gevolgd worden door nog enkele andere handelingen. En dit alles aan een sneller tempo dan dat ik het manueel zou kunnen afhandelen.

Kan iemand mij helpen?

Wat je zou kunnen doen bv:

- In een testclass roep je de event methods aan.
click, load enz.
- Als het om specific om een positie gaat in bv een grid dan wordt het
lastiger. Je moet dan een event aanmaken met de juiste waardes en
een RaiseEvent doen.

Gewoon een idee, weet niet of het daadwerkelijk kan

Het klikken op zich, is nog niet bepaald noodzakelijk, echter wel de positie van de muis.

Meer concreet zou ik een 10tal locaties van muisposities opslaan. en die dan na elkaar laten innemen door de muis. Deze posities echter vallen buiten het programma veld in een ander venster (= internetvenster). Bestaat daar geen eenvoudige, of relatief eenvoudige code voor om simpelweg je muis automatisch te besturen?

Met deze opties:
Code:
        Label1.Text = MousePosition.X
        Label2.Text = MousePosition.Y
Kun je sowizo kijken waar je muis staat

Ik heb ook gevonden dat je met

Windows.Forms.Cursor.Current.Position = New System.Drawing.Point(250, 250)

Je cursor kunt plaatsen wat je wil, dus dat is opgelost.
en het klikken buiten het programmaveld zelf vormt nog een obstakel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan