muispijl tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

riesdebruyn

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2004
Wanneer ik met de muispijl iets aanwijs komt er een tekst in een rechthoekje, dit zou ik graag weg hebben. Hoe doe ik dat.
Groet Ries.

Laatst bewerkt:
Bedoelt u op Helpmij.nl? Zo niet, welk besturings systeem heeft u?

muispijl tekst.

Ik heb Windows 10, en als ik met de muispijl iets aanwijs bv. in mijn mails, komt er boven het pijltje een tekst in een rechthoekje te staan is heel irritant, want soms staat het over wat ik wil lezen.
Groet Ries.

Laatst bewerkt:
Ik zal de vraag verplaatsen naar Windows 10 aangezien deze sectie voor problemen met het forum is. In die andere sectie zult u meer kans maken op een antwoord op uw vraag.

@Ries, kun jij aangeven wat voor tekstje er in zo'n rechthoekje komt te staan en is dat altijd dezelfde tekst? Ik vermoed namelijk dat dit verschijnsel zich voordoet wanneer jij boven een link, een mailadres of een plaatje 'hangt', zou dat kunnen? Wanneer dit idd. zo is, dan is het een volkomen normaal gedrag van de muis / Windows. Vergelijkbaar met het vakje dat verschijnt als jij hier op de Helpmij links in beeld even boven je eigen naam blijft "hangen".

Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad zo, maar soms is de tekst zo groot dat ik de tekst die ik wil lezen niet kan zien, en dan gaat hij weer wel weg maar bij het minst je de muis dan weer beweegt , hup daar staat hij weer . Daarom zou ik het graag weg hebben maar ik heb alles al af gezocht maar kan niet vinden hoe je dit weg haalt.
Groet Ries.

Het zou mogelijk via een registerwijziging te doen zijn, ik heb er ook even naar gezocht, maar helaas nog niet met het gewenste resultaat.

Hoi,
Als je vertrouwd bent met het register kun je een van de volgende tips uitvoeren:
Maak van tevoren voor de zekerheid een systeemherstelpunt.
http://www.tenforums.com/general-support/21687-disable-hover-popups.html (Eng).
http://www.ghacks.net/2015/09/03/how-to-disable-or-delay-taskbar-previews-in-windows-10/ (Eng).

Tap on the Windows-key, type regedit and hit enter to open the Windows Registry editor.
Windows may display an UAC prompt which you need to accept before you continue.
Navigate to the key HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced using the sidebar tree structure.
Locate the Dword ExtendedUIHoverTime on the right and double-click on it.
Change the value from whatever is shown to a very large value, e.g. 10000.
Restart the PC after you have made the change.

Note: The Dword ExtendedUIHoverTime defines the hover time on taskbar items before previews are shown. By setting it to a large number, previews are not shown anymore when you just move the mouse over an icon in the taskbar. To be precise, the value entered is the time in milliseconds that you have to hover before thumbnails are shown (1000 milliseconds = 1 second).

You may want to modify the value depending on your needs. For instance, if you just want to block taskbar previews while moving over icons, you could set it to a value of 2000, 3000 or even 10000 instead which would be 2, 3 or 10 seconds respectively.
Googel anders op "disable mousehovertime windows 10" o.i.d.

Laatst bewerkt:
Gaat het hier om de pop-ups van explorer (windows verkenner) of pop-ups in je browser bij de mousehover?
Als het de 2e optie betreft dan moeten we het ergens anders zoeken, je hebt Edge neem ik aan?

Het is edge, als ik met mijn muispijl iets aanwijs, komt er een tekst in een rechthoekje te staan boven de muispijl.. Deze tekst wil ik graag weg hebben.

Hier (Eng) nog wat info over dit blijkbaar irritant probleem.
Hopelijk kom je er verder mee.

Ik zou het niet direct een probleem willen noemen, ik zou het meer als het normale gedrag van Windows beschouwen waaraan een individuele gebruiker zich ergert. Als ik bijv. in Edge boven een onderwerp ga "hangen" (maar dat geldt voor elke browser) dan krijg je in dit geval het woordje "chess". Da's normaal Windowsgedrag, hetgeen niet wil zeggen dat iemand zich er niet aan kan ergeren.

popupje.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan