Muispijl wordt spontaan groter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
De pijl van mijn muis wordt spontaan groter (alsof er een hulpmiddel wordt ingeschakeld), zonder dat ik iets doe of wijzig. Ben gewoon bezig en plots gebeurt dit.
In het muisinstelmenu staat ie dan 'gewoon' als klein (normaal wit) ingesteld, maar toch; hoe verhelp ik dit; heb al van alles geprobeerd in apparaatbeheer e.d.
Alleen na opnieuw starten PC heeft ie weer de gewone grootte. En dan, soma al na 5 minuten, of anders pas na uren is de pijl plots weer groter (irritant groot).
Systeem Windows 7 x 64b, home premium

Bijlagen

• Muis.jpg
    Muis.jpg
    95,5 KB · Weergaven: 113
Geef de specificaties van je systeem eens op. Heb een collega die dit ook had, als de muis in een geopend venster kwam, dat deze als 640x480 werd weer gegeven. Schijnt een bekende bug te zijn met ATI kaarten.

Systeem :
---------------
- Moederbord : Gigabyte-GA-P55M-UD2, S1156, P55, 4XDDR3, 2xPCle, mATX
- Processor : Intel Core i7 860 2.80 Ghz, 8MB, S1156, Box
- Videokaart : Asus EAH5750/2DIS/1GD5 1 GB, 2xDVI, HDMI, DP, PCle
- Geheugen : Kingston ValueRam 4GB (2X2) DDR3 1333 Mhz C9
- Harddisk : WD RE3 Enterprise 1 TB, 32MB, SATA2
- Koeler : Thermalright Ultra 120 eXtreme Rev.C, Dualfan, S1156
- Voeding : Coolermaster Real Power M520 Modular, ATX12V

Mijn vermoede was juist. Mijn collega heeft ook een Gigabyte moederbord in combinatie met een ATI5750 videokaart. Oplossing is om de laatste ATI catalyst driver te installeren. De collega had ook voor de zekerheid het Bios ge-update naar de laatste versie.

Zou het eerst even met de laatste videokaart driver proberen.

Ik heb e.e.a. nu via Apparaatbeheer geprobeerd en het systeem automatisch naar een nieuwere driver laten zoeken.
Krijg dan de melding dat de nieuwste driver al is geinstalleerd. d.d. 4-11-2009, versie 8.671.0.0

Het vreemde is dat - NADAT ik deze actie had uitgevoerd - het euvel zich al 3 dagen NIET meer heeft voorgedaan (So far) !

Nee hoor, het probleem doet zich toch nog 'heel af en toe voor'.

Laatst bewerkt:
Muisprobleem veroorzaakt door malware ?

Kan het soms ook malware zijn ? En zo ja, met welk progje kan ik van e.e.a. verlost worden ?
Ik heb Malwarebytes' Anti-Malware 1.42 al geinstalleerd en laten draaien.
De eerste volledige scan leverde dit op (en staat nu in quarantaine)

Moet ik daarop verder nog actie ondernemen ?

Bijlagen

• Resultaat Scan Malwarebytes.jpg
    Resultaat Scan Malwarebytes.jpg
    59,7 KB · Weergaven: 83
Laatst bewerkt:
Probleem blijft.
Kwam er per toeval achter (gewoon uitgeprobeerd),
dat het in de slaapstand zetten van de PC en er weer uit halen,
de muis weer naar z'n normale grootte brengt.

De laatste driver kun je het beste downloaden op de site van ATI zelf.

Is dit de juiste driverset voor de ASUS EAH5750/2DIS/1GD5 1GB. 2xDVI, HDMI, DP, PCle :
http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=win7/windows-7-64bit

En moet ik dan deze downloaden (zie bijlage) :

Is installeren een kwestie van slechts dubbelklikken op de exe-file ? Of na dubbelklik en installeren op de exe-file, dan via apparaatbeheer windows de nieuwste driver automatisch laten zoeken ?

Bijlagen

• ASUS EAH57502DIS1GD5 1GB. 2xDVI, HDMI, DP, PCle.jpg
    ASUS EAH57502DIS1GD5 1GB. 2xDVI, HDMI, DP, PCle.jpg
    26,2 KB · Weergaven: 73
Zie de bijlage; resultaat van het programma Malwarebytes - waarop te zien de malware.
Ik heb deze uit de quarantaine van Malwarebytes verwijderd en vervolgens uit het register.

Voor mijn videokaart : ASUS EAH5750/2DIS/1GD5 1GB. 2xDVI, HDMI, DP, PCle
heb ik de meest recente driver geinstalleerd van :
http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=win7/windows-7-64bit

Allemaal zonder problemen uitgevoerd, echter het probleem met de muis blijft bestaan.
't is allemaal niet spannend (via de slaapstand los je te;kens snel op), maar het blijft raar.
Gelet op de registerkey, zou ik zeggen dat het met de explorer te maken heeft. Zolang ik met een programma op de PC werk (b.v. Adobe), heb ik er geen last van.

Bijlagen

• Resultaat Scan Malwarebytes.jpg
    Resultaat Scan Malwarebytes.jpg
    59,7 KB · Weergaven: 57
Ik hoor nu van mijn PC-leverancier dat men bij ATI bezig is dit (software) probleem op te lossen. Die telkens groter wordende muispijl is best vervelend, maar vervelender is dat werkend in Adobe Photoshop, de lassotool regelmatig (halverwege 'n voorwerp selecterend) wegspringt en je dus weer opnieuw kan beginnen. Ik vermoed dat dit eveneens met de ATI-kaart te maken heeft.

Aan crash : Overigens, heeft de bios-update (bij je collega) naar de laatste versie geholpen en hoe gaat dat in z'n werk; het lijkt me zo tricky !

Opgelost

Eindelijk, na lange tijd en uiteindelijk de nieuwste driver van ATI voor mijn videokaart
is het muisprobleem opgelost. Daar heeft AVI wel lang over gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan