muispijltje verdwijnt

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Berichten
493
Ik weet niet of deze vraag in de juiste rubriek staat, maar dat zullen jullie wel corrigeren. Bij mijn laptop (Toshiba, Windows 8.1) is het muispijltje (muisaanwijzer?) plots verdwenen. Dat geldt zowel voor de gewone muis als voor het touchpad. Na opnieuw opstarten werkt de aanwijzer even correct, om dan weer uit te vallen. Bij het uit- en inschakelen van de batterij gebeurt hetzelfde: éven een muispijltje,dan niets meer. Wat kan ik doen? Zonder muispijl is het behoorlijk moeilijk om iets te herstellen. Toevoeging: het muispijltje verdwijnt niet echt, het blijft gewoon staan en reageert niet meer. Dank.
 
Laatst bewerkt:
Hoe lang heb je al last van dit fenomeen en welke stappen heb je reeds ondernomen ?
 
Dank voor je reactie. Het is nog maar pas begonnen.Ik zie ook geen lijn. Ik heb nu de gewone muis ingeschakeld en opeens is het pijltje er terug. Het touchplad werkt niet tegelijk, maar dat is misschien normaal. Benieuwd hoe lang het nu goed blijft. Ik heb dus de laptop heropgestart en ook de batterij uitgenomen en weer ingeschakeld. Ik heb de draadloze muis vervangen door een traditionele muis en ook de muis batterij vervangen. Verder weet ik niet wat te doen...

Ik vind toch een mogelijke trigger. Ik denk dat het probleem begonnen is bij het aanschakelen van een externe schijf met de bedoeling een back up te maken. Dat is al wel vaker gebeurd. Maar kan er een verband zijn? De usb-kabel misschien, een soort van kortsluiting? Ik heb het opnieuw geprobeerd met hetzelfde resultaat. Dus toch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij heeft u niet de juiste muisdriver.

Het is even niet duidelijk of het TouchPad werkende is. Probeer eerst deze te laten functioneren. De laatste drivers, die geschikt zijn voor Windows 8.1, zullen via Support op de site van Toshiba te downloaden moeten zijn.

Anders wellicht een defecte draadloze muis, batterijtjes worden slechter of niet genoeg spanning op de zender.
 
De muis en het touchpad hebben altijd naar behoren gefunctioneerd. Ik heb de batterij van de muis vervangen en ook een andere muis geprobeerd. De oorzaak moet liggen bij de externe HD die met een usb kabel verbonden is want het probleem is begonnen bij het aanschakelen van die kabel.
 
De oorzaak is gevonden denk ik dan. Een defect of niet voor Windows 8.1 geschikt extern schijfstation.
 
Ik heb een test gedaan met een andere usb kabel tussen laptop en externe HD en dat blijkt te werken. Als dat zo blijft is het probleem verholpen: de oorzaak ligt dan bij een defecte kabel. Afwachten...
 
Je bent, zo te lezen, al aardig wat opgeschoten in je zoektocht. Hangt die externe HDD permanent aan je laptop ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan