muisprobleem op de laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

horjus

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2003
Ik kocht een sweex m1005 usb muis voor mijn laptop met touchpad omdat dat voor sommige van de gebruikers hier wat handiger werkt dan een touchpad.
Volgens de winkel was het plug and play (met windows XP) en inderdaad bij het inpluggen gaat er een lampje branden en ik krijg te zien dat de laptop nieuwe hardware heeft gevonden.
Hij gaat echter niet automatisch werken zoals plug en play beloofd.
Het lijkt me logisch dat dat komt omdat er ook al een touchpad op de laptop zit.
Wat me het mooiste lijkt is dat de muis er in geplugd wordt en het touchpad overruled.
Maar ja, hoe bereik je dat?
Moet ik nu die touchpad deinstalleren?

Misschien weet iemand raad.
Bob Horjus

Ik heb even voor je gekeken, en er zijn inderdaad geen drivers voor.

Als ik het goed gezien heb, is het ding ook geschikt voor PS2 aansluiting. Probeer daar eens wat mee te bereiken?

Overrulen van de mousepad weet ik het antwoord niet op.

Tijs.

Ik heb even voor je gekeken, en er zijn inderdaad geen drivers voor.

Als ik het goed gezien heb, is het ding ook geschikt voor PS2 aansluiting. Probeer daar eens wat mee te bereiken?

Overrulen van de mousepad weet ik het antwoord niet op.

Tijs.

Er zit op mijn laptop geen PS2 ingang. Dusseh......... Dat kan niet.
Bob Horjus

Kun je niet de touchpad software deïnstalleren eventueel? Overigens heb ik nog nergens problemen gezien van muis met touchpad samen, maar goed..

Eventueel post je het merk & type van je laptop, kunnen we even kijken wat er mogelijk is. Zet er ook bij welk besturingssysteem je gebruikt, en of je het besturingssysteem er zelf op geïnstalleerd hebt of dat het er al opstond vanaf de fabriek.

Tijs.

Bij mijn laptop zit boven het touchpad een knop, als ik die indruk kan ik met de muis werken. druk ik hem een tweede keer in werkt het touchpad weer. Bij jou miss. ook zoiets?

Kun je niet de touchpad software deïnstalleren eventueel? Overigens heb ik nog nergens problemen gezien van muis met touchpad samen, maar goed..

Eventueel post je het merk & type van je laptop, kunnen we even kijken wat er mogelijk is. Zet er ook bij welk besturingssysteem je gebruikt, en of je het besturingssysteem er zelf op geïnstalleerd hebt of dat het er al opstond vanaf de fabriek.

Tijs.

Ik heb een Sony Vaio QR10. en ik werk op XP professional en 'nee' dat stond er niet op vanaf de fabriek. Ik kocht het Viaootje 2e hands en alle besturingssystemen waren er af gehaald. Ik meen dat er windows 98 op zat voorheen of windows 2000 heette dat geloof ik.

Met groet,
Bob Horjus

Tijs.

Ik heb ook al gedacht aan het deimnstalleren van het touchpad, maar dat vind ik zo rigoureus. Als ik dat terug zou willen draaien, ben ik dan niet verder van huis?

Alvast voor iedereen die op zoek gaat naar die laptop hier staat het apparaat.

Zie verder de bijlage: Er moet een driver geïnstalleerd worden voor muis-mogelijkheden via de USB poort. Dat is dus geen driver voor de muis, maar uitsluitend om een muis te kunnen gebruiken. PCGA-UMS1

Misschien heb je die nog niet, de driver link vraag om het serienummer, dus hopelijk vind je het als je daar het serienummer invult.

Uitsluitend indien daar niet gevonden, zou je ook via deze link naar de XP variant op de US sony supportsite of deze een poging kunnen doen. NB: In de lijst van van ondersteunde apparaten wordt jouw laptop niet genoemd. Dus gewoon maar kijken of het werkt.

Succes, en laat ons weten of het je gelukt is en hoe.

Tijs.

Bijlagen

• vaio_muis.JPG
    vaio_muis.JPG
    39,4 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
muisprobleem

Helaas heeft het niet geholpen.
Ik denk dat ik er een expert bijhaal omdat ik er te weinig tijd voor heb om dit op te lossen ofwel mijn vrouw moet er mee leren leven.
Bedankt voor de moeite in ieder geval

Hallo

Ik zou teruggaan naar het verkooppunt , en zeggen dat het niet korrekt werkt.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan