muisprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Hallo allemaal,

Heb nu twee dagen zitten prutsen, maar krijg die muis niet meer aan de gang.
W98 SE . Muis: logitech cordless desktop. foutmelding bij geel uitroepteken in deze computer:
Dit apparaat heeft een probleem: Code = 24 (0x18)
Heb netwerkkaart en modemkaart uit de pc gehaald. Helpt niet.
Tig keer opnieuw de installatie cd (van de muis) er in helpt ook niet.
PS
De rechtermuisknop werkt wel.!!!!!!
grtz

henk

Laatst bewerkt:
Logitech kan moeilijk doen. Probeer eens de nieuwste drivers?

Heb je wel eerst de uitroeptekens verwijderd, dan de pc uitzetten en de pc laten zoeken naar de muis.

Tweede optie neem eens een andere muis van een kennis om te kijken of het niet aan je muis ligt.

Bedankt voor de reacties.
De muis staat op een KVM switch (SOHO van Belkin).
Dat werkte altijd goed. Maar na het formatteren en opnieuw installeren van de HD doet de muis het wel op een andere pc maar niet op deze. Het toetsenbord doet het wel. (zelfde kabel=drie in een.) Ik zie wel af en toe een flikkering van het muispijltje over het scherm gaan, en de rechter muisknop werkt wel.
Ra, ra wat is er nu aan de hand.

grtz,

henk

Ikzelf gebruik ook een KVM-switch, dat werkt tenslotte perfect ;)

Mijn ervaring is wel dat je bij sommige muizen de installatie van de drivers beter kunt uitvoeren als de muis rechtstreeks op de computer is aangesloten. Na de installatie kun je dan de switch er weer tussen zetten.

werkt ook niet Tibor.
Hoe kan het zijn dat de rechtertoets van de muis wel werkt en de linker niet??
grtz,

henk

Tiborv en andere experts,

Heb de muis met het toestsenbord rechtstreeks op de pc aangesloten. Toetsenbord werkt normaal, maar de muis alleen wanneer windows 98se in veilige modes is opgestart. Dan kun je echter niet zien welke apparaten aan welke irq 's zijn aangesloten. Het lijkt dus op aan aanvaring met iets anders.
Wanneer normaal is opgestart werkt de rechterknop van de muis wel doch de liinkerknop geeft alleen af en toe een rood vierkant wanneer er wordt gesleept.

Hoe kom ik er achter wat er aan de hand is.
De muis werkt (via kvm switch) op de andere PC wel goed.

grtz,

henk
Is Bennie niet in de buurt??

Laatst bewerkt:
Tiborv,

Kijk a.u.b. nog eens naar mijn probleem. Ik kom er nog steeds niet uit.

grtz,

henk

Probeer eerst eens een andere muis. Een irq-probleem lijkt mij haast niet mogelijk, de PS/2 aansluitingen hebben over het algemeen een eigen IRQ.

Andere mogelijkheid is dat in het BIOS de PS/2 mouseport niet op enabled staat. Controleer dat eens.

Dank je Tiborv. Ja de muis heeft IRQ 12.
Ga nu proberen in de bios de ps2 poort te vinden.
grtz,

henk

Dank je Tiborv. Ja de muis heeft IRQ 12.
Ga nu proberen in de bios de ps2 poort te vinden.
grtz,

henk

bios

kan niets vinden in de bios (award 2A69JS2C)

Toetsenbord en muis werken normaal in de veilge modus van windows . Kan er dan iets mis zijn met de PS2 aansluiting??
grtz
hnk

Als de muis wel in de veilige modus werkt denk ik eerder dat de driver voor problemen zorgt. Kijk eens bij de eigenschappen van de muis welke functie de linkertoets heeft.

En een andere muis doet het wel?

Nee drie muizen geprobeerd. Alleen een heel lichte schittering op het scherm als de liker toets wordt ingedrukt. Alle muizen werken normaal in de veilige modus. Waarom wel in de veilige modus en niet na normale opstart. ????
Eigenlijk is het niet zzo dat de muis helemaal niets met de linkertoets doet.
In sommige gevallen bv wanneer ik met de rechtertoets op het scherm druk komt het schermpje "actieve desktop"dan komt na het indrukken vvan de linkertoets een blauwe balk en kan ik eigenschappen kiezen.Daarna balk weg en geen cursor gezien.

grtz,

henk

Laatst bewerkt:
Ik kan alleen maar de driver de schuld geven, die werkt niet in de veilige modus. Aan het moederbord en/of de aansluiting ligt het niet, dan zou de muis nooit werken. Probeer de driver eens te deïnstalleren of opnieuw te installeren.

Nu gaatie goed geloof ik.
Heb de hele muis verwijderd uit apparaatbeheer en de software via conf scherm verwijderd. Opnieuw opgestart en wat zien we? Een paginalange melding dat het bestand Lmouse.vxd niet wordt gevonden door het systeem terwijl het register er om vraagt volgens de meldingna de enter komt de volgende melding:" fout bij het laden van LMOUSE.VXD. U moet windows opnieuw installeren."

Hoe nu verder???

grtz,

henk

lmouse.vxd hoort bij de logitech driver. Als het goed is kun je gewoon verder windows ingaan. Installeer opnieuw de driver van de muis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan