Muisproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adjoki

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2001
Ik ben in het bezit van een draadloze optische muis van Microsoft. Tot nu toe heeft ie zonder problemen gewerkt, maar na de laatste keer de batterijen te hebben verwisseld stottert de muis regelmatig. Staat stil en gaat dan ineens zijn af te leggen route stottert volgen. Ik dacht eerst dat er iets mis was gegaan met het wisselen. Ik heb nu mijn muis met staartje weer aangesloten maar deze vertoont ook dezelfde stotter problemen. Weet iemand waar dit aan ligt?

Groetjes Adjoki

Zitten die muizen op een USB ingang?
Dan zou het de drivers van de USB kunnen zijn, maar dat lijkt me sterk. Kun je controleren door te kijken of ie het op een andere USB ingang ook slecht doet OF door een ander apparaat op diezelfde USB ingang aan te sluiten.
Wat je ook zou kunnen doen is dat je eventjes de muis in hardware en software verwijdert, opnieuw opstart en opnieuw installeren. Meestal werkt het dan weer prima.

Wanneer ie dan nog gek doet misschien nog een nieuwer drivertje voor de muis, maar dat lijkt me ook stug.

Fonz

De draadloze muis zit met een usb stekker in i verloop stekker op de gewone ronde aansluiting. De muis met staart zit nu ook op de ronde aansluiting.

Dat van de drivers kan ik inderdaad eens gaan proberen.

Groeten Adjoki

OF ze gewoon even verwijdern, opstarten, dan herkent XP ze weer.

Fonz

Heb je er geen lampen of andere apparaten te dicht bij in de buurt staan? Dat kan hetzelfde gevolg hebben

Er staat al sinds een eeuwigheid een lampje naast het beeldscherm. Zou dat na al die tijd ineens problemen kunnen opleveren dan?

Adjoki

Dat lijkt me niet. Wij hebben 2 halogeentjes en die oefenen wel degelijk invloed uit op de muis. Ook de geluidsboxen.
Heel gehannes om een goede plek te vinden voor je station :(
Maar of dit nou ook geldt voor een muis met staart :confused:

Dat lijkt me sterk.
Mijn PC staat in geluidsstudio.
Omgeven door luidsprekers, electronische apparatuur, versterkers, beeldschermen de hele mikmak en die muis van mij werkt als een trein.
Zowel de draadloze op de laptop als de staartmuis op de desktop.

Fonz

AJ, er zitten van die..... hoe heten die grote blokken (12volt naar 220) aan en geloof me, zodra ik het station te dicht in de buurt zet van de lamp of het beeldscherm dan krijg ik een knettergekke muis.
Mijn man heeft een kleinere plek en nog meer problemen. Voordat wij eindelijk de goede plek hebben gevonden Pfffffffffffffff

Ander muizenvoer?
Ik heb er echt geen last van.
Ik heb twee muizen van Logitech.

Fonz

Ander voer en gevoeliger waarschijnlijk :D
Of jij hebt geen halogeentjes in de buurt staan.

Je gelooft het niet. Zelfs op dit moment zit ik te stumperen. Ik heb al twee keer van kanaal moeten wisselen. Wat is computeren toch heerlijk :rolleyes:
5 halogeentjes! Je maakt me ziek!!!:p

Zit zelfs aan een zesde te denken.
Echt, heb nergens last van.
Raar toch?

Fonz

Echt, heb nergens last van.
Op z'n minst heb je last van slechte ogen Hahahaha

Nee hoor.
Sfeer verlichting.
Van die hele kleintjes.
Een staat er 30 cm van m'n muis, de rest hangt er omheen.
Heb juist hele gevoelige ogen, speciaal voor de kleur blauw lol

Fonz

Heb juist hele gevoelige ogen, speciaal voor de kleur blauw lol
Die heb ik dus ook :D
Dan zal het toch in het merk van de muis moeten zitten.
Nou zitten wij met z'n tweeen in een kamer. 3 pc's printers en de hele mikmak. Tsja 't magnetisch veld zal wel wat groter zijn hier :p

Ben ervan overtuigd dat er een grote aantrekkingskracht aanwezig is in die ruimte.

Fonz ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan