Mulimedia-audiocontroller

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik probeer wat drivers te vinden, maar weet niet goed hoe ik het uitroepteken (zie bijlage) weg kan krijgen. Ik heb de audiodrivers geinstalleerd, maar toch blijft dit uitroepteken staan. Ik kan met everest of berlac kijken welke hardware er in zit, maar weet niet goed waar ik dan moet kijken. Wie kan me verder helpen?

Dit betekent toch dat de driver niet juist geinstalleerd is...... Met Everest kun je inderdaad even kijken wat er bij jou als multimediadevice is geinstalleerd, kijk bij Multimedia > PCI , daar moet dan de naam van je kaart komen staan......

Laatst bewerkt:
In Everest even kijken bij:
Multimedia > PCI / PnP Audio

Je kunt als eerste proberen: met je muis op die multimedia-controller gaan staan in Apparaatbeheer.
Klik rechts en kies dan voor Stuurprogramma bijwerken.
De Wizard Nieuwe Hardware opent.
Laat hem zoeken naar stuurprogramma's. Soms is dat voldoende.

maar er zit geen geluidskaart in... het geluid zit onboard.. De enige kaart die in de pci gleuf zit, is een netwerkkaart..

Laatst bewerkt:
maar er zit geen geluidskaart in... het geluid zit onboard.
Je kan dan evengoed in Everest kijken wat er onboard zit. Je kan ook kijken welk moederbord je hebt, de driver kun je bij de moederbord fabrikant vinden.

Moederbordnaam= Epox EP-4GLM(+)

Maar ik kan op internet de drivers voor deze kaart niet vinden.. Ik heb gezocht op de site van epox.. Dus misschien kan iemand me verder linken..

maar er zit geen geluidskaart in... het geluid zit onboard.. De..
Dat is ook een geluidskaart. Dat plaatje laat de audio-controller op de chipset zien. Daarnaast moet er nog een driver voor het onboard-audioapparaat geinstalleerd worden. Heb je mijn tip al opgevolgd?

Eerst deze, en daarna deze installeren, zou moeten werken.

Als de onboard ook aanstaat, in de bios.

Staan gewoon op de website van Epox.:confused:

boing.. ik heb je raad opgevolgd, maar het mocht niet baten.. ik ben nu de suggestie van lange pier aan het uitproberen..

lange pier... mijn dank is groot.. maar ik snap er niets van want ik ben toch aardig aan het zoeken geweest op die site.. maar goed.. t is opgelost.. dank u dank u...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan