multi boot ongewenst

Status
Niet open voor verdere reacties.

overspray

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2006
Hallo,

Ik heb het volgende probleem.
Ik heb geprobeerd om win xp te instaleren op een usb harddrive vraag me niet waarom dat is een vreselijk verhaal omtrent mijn laptop die het maar nit wil doen.
Maar daar ga ik nog wat vraagjes over stellen in een ander topic.

Het probleem is dat deze instal niet lukte aangezien het niet mogelijk was om op de usb HD de xp te instaleren en dus is afgebroken. Nu zit ik echter steeds als mijn pc opstart met een foute multiboot waar die binnen een paar seconden direct naar de winxp van de usb wilt gaan wat natuurlijk niet lukt. Dan moet ik weer opnieuw opstarten en vervolgens snel mijn winxp home selecteren. Mijn vraag is dan ook hoe kan ik die multiboot weg krijgen en zorgen dat winxphome alleen opstart en dit wel direct zonder selectie of wachtperiode.

Alvast bedankt

Start de computer op met de XP installatie cd en kies voor optie R, het herstellen van een installatie.
Daarna moet je je aanmelden bij een van de twee Windows installaties, meestal zal dit 1 zijn, de versie op C:\. Daarvoor is wel het admin wachtwoord nodig.
Daarna bent je ingelogd in de herstelconsole. Geef vanaf de prompt dan het commando: fixboot
en daarna nog: fixmbr
Bevestig het uitvoeren van beide met J en druk op enter.
Zodra dit klaar is logt je via het commando exit uit van de herstelconsole.

Volgens mij heb je een werkende xp versie op je computer en wil je alleen je boot.ini aanpassen.

ga naar start
uitvoeren
type daar
msconfig
enter
en ga naar boot.ini

Ton 52 en puppie bedankt voor de supersnelle reactie.
Ton zoals Puppie al aangaf ik heb wel een werkende xp draaien en jouw optie had niet het gewenste effect. Nog steeds starte die op met de verkeerde xp.

De oplossing van puppie heeft geholpen en ik start nu op met mijn oude win xp home edition.
Alleen zie ik nog wel dat de xppro nog geselecteerd kan worden als ik binnen een seconde of zo zou reageren. Ik zag niet de optie om deze te verwijderen via de msconfig, is er een manier om de regel helemaal weg te krijgen.

In ieder geval beide bedankt en ik kan nu mijn pc in ieder geval weer opstarten zonder problemen :)

De regel van je usb opstart kun je weghalen........in msconfig.

Puppie ik zie de optie niet om de regel weg te halen in msconfig en de deleteknop werkt niet op de regel die ik weg zou willen halen. Wel kan ik als ik op de regel ga staan wat opties kiezen zoals no guiboot maar geen optie om een delete uit te voeren op de regel.

Start, configuratiescherm, systeem, geavanceerd, opstart en herstelinstellingen, instellingen daarvan, bewerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan