Multi page pdf invoegen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jelmei

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2006
Beste vba' ers

Wanneer je een pdf invoegt in excel, of je dit nu met vba doet of in het programma zelf, dan is alleen de eerste pagina zichtbaar.
Is er iemand die of weet hoe je het gehele bestand kan invoegen. Is dit een instelling in excel zelf? of is hier een code voor?

Alvast weer bedankt voor het meedenken,

Gr,
Jelmei

Spijtig genoeg ken ik geen manier om dat te doen. Wat wel kan is een link plaatsen met quasi dezelfde functionaliteit.
Dit doe je zo:
1 Open Excel
2 In het tabblad 'Ontwikkelaars' klik je via het menu 'Invoegen' op 'Meer besturingselementen'.
3 Kies daar 'Microsoft web browser', daarna 'Ok'.
4 Klik op het werkblad en sleep enkele vakken naar rechtsonder.
5 Plak dan de volgende code in (achter) je werkblad en start die macro.
Vergeet natuurlijk niet het juiste pad te zetten en breedte en hoogte aan te passen aan je wensen.
Code:
Sub iets()
    WebBrowser1.Navigate ("c:\pdfBestanden\bestandje.pdf")
    WebBrowser1.Width = 500
    WebBrowser1.Height = 500
End Sub
Daarna kan je de code wegdoen en zelfs opslaan als xlsx. Excel zal die link bij het openen proberen te laden ook al vraagt hij soms toestemming.

Succes ermee,
Paul.

Laatst bewerkt:
Beste Paul,

Net even getest en dit komt wel heel erg in de buurt van wat ik zoek. Morgen even kijken wat er gebeurt wanneer het op papier wordt afgedrukt.
Is er wellicht nog de mogelijkheid om alleen de inhoud van de pdf te bekijken i.p.v. de gehele reader layout inc werkbalken?

Hartelijk bedankt voor de reactie mijn projectje zit nu weer iets minder op slot.

gr,
Jelmei

Ik weet niet of je de schuifbalk zou wegkrijgen maar de hoofding van de pdf-reader kan je uitschakelen door F8.

Succes ermee.

Laatst bewerkt:
Je kan je pdf-file ook laden in een Userform, dan heb je ook alle pagina's.
Heb er even 1tje getest van 188 blz, zonder probleem geladen.

Laatst bewerkt:
Beste Rudi,

Zou ik je naar een voorbeeld code mogen vragen?
Ik ben niet echt bekend met userforms. Ben wel aan het proberen geweest.
Maar zonder succes.

Alvast bedankt

Dank je maar ik blijf de foutmelding $H8004005-Niet nader omschreven fout krijgen.
Enig idee wat er fout gaat?

Heeft iemand al een idee hoe deze foutmelding gecorrigeerd kan worden ?

Offthefield

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan